Forfatterforum

Et åpent forum for kommende og etablerte forfattere og agenter
Welcome to Forfatterforum Sign in | Join | Help
i Search

Ide og gjennomføring

Last post 10-20-2006, 5:53 by Morten. 0 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  10-20-2006, 5:53 1048

• Morten is not online. Last active: 21 Dec 2011, 8:26 Morten
    • Top 10 Contributor
      Male
    • Joined on 07-17-2005
    • Tønsberg
    • Superforumist

Ide og gjennomføring

Av Macbeth:

Her er to fine oppgaver jeg har prøvd med hell på ei skrivegruppe:

1. Beskriv en liten ting i leiligheten din. Bruk masse detaljer slik at andre kan forstå hva du skriver om uten å ha sett tingen.

2. Skriv om noe med en tone/følelse som i utgangspunktet ikke passer til tingen - f.eks. melankolsk om kjøleskapet.

Jeg fikk en ide så jeg føyer det på her: Hva med å starte med slike øvelser her på Forfatterforumet? Er det noen som blir med på det? Vi kunne for eksempel ha en øvelse hver 14. dag. Så legger vi ut det vi har skrevet her og alle som bidrar kommenterer kjapt det de andre har skrevet. Poenget er ikke å skrive noe utrolig bra, men å øve seg opp i kreativ skrivning. Jeg synes vi bør være minst tre stk for at det er noe vits. Noen interesserte? Noen kommentarer?

Når det gjelder lengde og form, bør vi holde oss til maksimum 500 ord (ingen minimum) og formen er åpen så lenge det ikke spesifiseres i oppgaveteksten. Er dere uenige eller har andre kommentarer kom med dem!

“I write one page of masterpiece to ninety-one pages of shit,” Hemingway confided to F. Scott Fitzgerald in 1934. “I try to put the shit in the wastebasket.”
View as RSS news feed in XML