Forfatterforum

Et åpent forum for kommende og etablerte forfattere og agenter
Welcome to Forfatterforum Sign in | Join | Help
i Search

Min store drøm

Last post 07-23-2007, 2:10 by Morten. 2 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  07-21-2007, 13:33 1288

• logb is not online. Last active: 09-19-2009, 13:54 logb
    • Top 75 Contributor
    • Joined on 07-22-2007
    • Wannabe

Min store drøm

Hei.

Min store drøm er å skrive bøker som jeg får utgitt. Ja, jeg vet det - det kalles forfatter... Smile

Men jeg har litt problemer med å komme i gang. Har hodet fullt av ideer til historier, men klarer liksom ikke sortere dem. Har allerede skrevet 2 bøker, men føler liksom ikke at de er helt topp. Nå står jeg liksom fast. Hvordan skal jeg klare å komme meg ut av den skrivesperren som jeg har og sette tankene og historiene mine ned på papiret?

Er det noen som har noen tips og ideer til meg? Tar i mot alle gode råd jeg kan få.

Hilsen håpefull forfatterspire!

•  07-22-2007, 5:55 1290 in reply to 1288

• Chiobe is not online. Last active: 12-05-2008, 4:46 Chiobe
    • Top 10 Contributor
      Male
    • Joined on 01-30-2006
    • Åfjord
    • Forumist

Re: Min store drøm

Alle har det problemet av og til. Den enkelste måtten er å gjøre noe som gir deg inspirasjon, bøker, filmer, tv osv. Men det hjelper også å bare begynne å skrive noe, så kommer ordene av seg selv etter hvert.

alt er mulig, det umulige tar bare lengre tid
  •  07-23-2007, 2:10 1291 in reply to 1288

• Morten is not online. Last active: 21 Dec 2011, 8:26 Morten
    • Top 10 Contributor
      Male
    • Joined on 07-17-2005
    • Tønsberg
    • Superforumist

Re: Min store drøm

Hei Logb,

Jeg synes jeg kjenner meg godt igjen i din problemstilling. Her er linken til en diskusjon om en bok som har hjulpet meg masse til å få organisert meg og faktisk få kjøtt på beina: http://forfatterforum.com/CS/forums/thread/4.aspx

Morten

“I write one page of masterpiece to ninety-one pages of shit,” Hemingway confided to F. Scott Fitzgerald in 1934. “I try to put the shit in the wastebasket.”
    Filed under:
View as RSS news feed in XML