Forfatterforum

Et åpent forum for kommende og etablerte forfattere og agenter
Welcome to Forfatterforum Sign in | Join | Help
i Search

Den gyldne middelvei

Last post 09-06-2007, 16:14 by amatøren. 2 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  09-05-2007, 15:08 1345

• amatøren is not online. Last active: 12-11-2008, 13:29 amatøren
    • Top 10 Contributor
    • Joined on 05-12-2007
    • Kristiansand
    • Wannabe

Den gyldne middelvei

Det er alltid en måte, en metode, en vei som er den beste mener mennesket.Derav, den gyldne middelvei...Denne eksisterer selvsagt også når det kommer til å skrive.Jeg brukte å finne den før, på et blunk men en rekke episoder(som ikke har noe med skriving å gjøre) har gitt meg angst for å ikke vite om jeg tar det riktige valget eller ikke.Derfor la jeg skrivingen på hyllen.Lenge..Vet det er ironisk å si noe slikt siden jeg ikke er tjue engang men det er fakta.Jeg feiga ut. Ingenting forble på hylla likevel.Ideene fortsatte å komme, og spalter seg opp, alle like tiltrekkende, tilbydende, lokkende og krevende.Begrepet:"Kill your babies" har blitt komplisert for meg, det handler ikke lengre om å velge story, men innfallsvinkel,scene,ALT. En del av meg vil slutte å skrive, slutte å tenke dramaturgisk, slutte tvert, en del av meg gjesper av tanken mens en del presser meg videre, gir meg dårlig samvittighet og en slags følelse av uendelig tomhet når jeg ikke skriver. En abstinens, som får meg til å streve etter det fullkomne som aldri kommer. Jeg har flere titalls, muligens, jeg vet ikke lengre, kanskje hundre ideer som jeg har tvunget til bakrommet i flere år fordi magefølelsen min har blitt en sviende usikkerhet.Overtenker jeg bare for mye? Burde jeg bli impulsiv, og er den gyldne middelvei noe som blekner bort om man leter for lenge?..

Hadde vært fint om noen med kanskje samme erfaring kunne bidratt.

every single living being in the universe is energy
  •  09-06-2007, 11:27 1346 in reply to 1345

• Rosella is not online. Last active: 10-06-2007, 8:33 Rosella
    • Top 25 Contributor
      Female
    • Joined on 03-03-2006
    • Trondheim
    • Wannabe

Re: Den gyldne middelvei

For 1 1/2 år siden opplevde jeg noe av det samme som deg. Følte at jeg hadde for mange ideer og at evnene mine ikke strakk til. Det var slik jeg havnet her inne og fikk det beste rådet noen gang: "bare fortsett å skrive". Jeg gjorde nettopp det, og en dag oppdaget jeg at jeg hadde "funnet min egen stemme" som jeg hadde lett etter i... vel, 14 år. Derfor sier jeg det til deg også: ikke slutt å skrive hvis du har det best om du skriver (for da er det nok meningen at du skal skrive). Skriv i vei alt du orker av ideer som dukker opp i hodet ditt og ikke bry deg om alle de detaljene som du sliter med og som du har problemer med å velge mellom. Du bearbeider materialet når du føler deg klar for det. Alder og livserfaring vil uansett forme deg som forfatter. Stå på! :)
  •  09-06-2007, 16:14 1348 in reply to 1346

• amatøren is not online. Last active: 12-11-2008, 13:29 amatøren
    • Top 10 Contributor
    • Joined on 05-12-2007
    • Kristiansand
    • Wannabe

Re: Den gyldne middelvei

tusen takk.det settter jeg pris på

every single living being in the universe is energy
View as RSS news feed in XML