Forfatterforum

Et åpent forum for kommende og etablerte forfattere og agenter
Welcome to Forfatterforum Sign in | Join | Help
i Search

NaNoWriMo

Last post 11-02-2007, 10:32 by Rebecca. 10 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  09-07-2007, 14:58 1352

• tinti is not online. Last active: 08/09/2007, 5:02 tinti
    • Top 100 Contributor
      Female
    • Joined on 09-07-2007
    • Stavanger
    • Wannabe

NaNoWriMo

Noen som skal være med på National Novel Writing Month i år? Så det var en tråd på det i fjor rett nedfor her. Tenker jeg skal prøve å være med, jeg må bare finne en ide først :p hehe. Aldri vært med før, så det blir spennende!

It doesn't do to dwell on dreams and forget to live, remember that!
    Filed under:
  •  09-08-2007, 2:24 1355 in reply to 1352

• Morten is not online. Last active: 21 Dec 2011, 8:26 Morten
    • Top 10 Contributor
      Male
    • Joined on 07-17-2005
    • Tønsberg
    • Superforumist

Re: NaNoWriMo

Heisann,

Jeg tenkte jeg skulle se om jeg fikk tid til dette i år. Det er noen år siden sist. Jeg har murret litt med en ide til en barne-/ungdomsroman, så kanskje dette er rette tingen å prøve seg på for å få noe ned på papiret...

Morten

“I write one page of masterpiece to ninety-one pages of shit,” Hemingway confided to F. Scott Fitzgerald in 1934. “I try to put the shit in the wastebasket.”
    Filed under:
  •  09-08-2007, 7:45 1356 in reply to 1355

• amatøren is not online. Last active: 07-22-2009, 3:41 amatøren
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 05-12-2007
    • Kristiansand
    • Wannabe

Når er konkurransen?

every single living being in the universe is energy
  •  09-08-2007, 9:29 1357 in reply to 1356

• Top 10 Contributor
      Male
    • Joined on 07-17-2005
    • Tønsberg
    • Superforumist

Den er i November hvert år.

Se mer her http://www.nanowrimo.org/

Morten

“I write one page of masterpiece to ninety-one pages of shit,” Hemingway confided to F. Scott Fitzgerald in 1934. “I try to put the shit in the wastebasket.”
    Filed under:
  •  09-13-2007, 11:27 1359 in reply to 1357

• Top 25 Contributor
    • Joined on 05-12-2007
    • Kristiansand
    • Wannabe

Har en noe sprø ide til nanowrimo og trenger å vite om den holder mål til utvikling eller ikke(vennligst ikke svar at alle ideer holder mål til utvikling og kan utvikles fordi det vet jeg allerede) . Mangler for tiden noen som helst form for intuisjon så må vite om ideen er like bra som jeg føler den er.UANSETT..

Plot summary:

"Året er 2049. Nyttåret taes ikke på alvor, miljøforkjempning taes ikke på alvor, menneskeheten taes ikke på alvor og green peace har gitt opp. Planter sluttet å vokse da profetien om N ble en realitet. En profeti som aldri ble tatt på alvor før, i likhet med alle andre glødende stener og kampen for miljøet. Siden N, trekker jorden sitt siste sukk, langsomt og uten en kamp. Miljøforkjemperen Zein oppdager fortvilt at organisasjonen han har jobbet i gir like mye *** som resten av verden.Han treffer naturkraften Isodora som lærer han å leve livet, mens det ennå er tid igjen.."

•  09-15-2007, 16:27 1367 in reply to 1359

• Rebecca is not online. Last active: 26 Apr 2010, 12:51 Rebecca
    • Top 10 Contributor
      Female
    • Joined on 02-23-2006
    • Stavanger
    • Forumist

Amatøren:

Det er en idé med potensiale til noe bra. Jeg tror det kan bli en utfordring å skrive den slik at den virkelig blir bra, og ikke bare noe mange andre har skrevet før, men med godt arbeid kan det gjøres. Og føler du at den er bra, så er jo det lovende i seg selv. Det gir liksom et par bonuspoeng det, for det gjør det jo så mye lettere å skrive noe hvis du selv er fornøyd med ideen ^^

Jeg syns ideen er verdt papiret og NaNoWriMo ^^

Lykke til videre!

---

Lurer så fælt på om jeg skal ta meg til til noe slikt i år... Jeg har liksom ikke egentlig det. Skulle fått leksefri hvis du var med på NaNoWriMo Stick out tongue Menmen, jeg får se....

•  09-15-2007, 17:45 1369 in reply to 1359

• Top 25 Contributor
    • Joined on 05-12-2007
    • Kristiansand
    • Wannabe

vet at ideen i seg selv er god.neida,hehe.Hm.Har ikke planlagt at historien skulle bli typisk sci-fi eventyr starring swarzenegger,nei.Temaet og budskap skal være tidløst,og setting mer en grufull men realistisk tip til at det faktisk er mulig,om ikke UMULIG at menneskeheten lenge har selvdestruert seg selv, og at moder jord naturlig nok gir opp.Samtidig synes jeg timelocken med kometen fungerer fint,som en unnskyldning(kanskje korporat løgn?) for de massive bedriftene i å fortsette. det er likegyldigheten,gått over til håpløshet mens verden taust venter på at moder jord skal råtne fullstendig,og ta dem med seg i fallet jeg vil sette på spissen.Likegyldigheten som er årsak til det hele.Hovedpersonen er den tverre motsetningen, som tror det ikke er for sent,at håpet fremdeles er der,at meteoren alle snakker om ikke kommer til å treffe jorda likevel.Han er den optimale idealist,som treffer grusen og blir plukket opp av Isodora. Hun lærer han å utnytte tiden de har igjen,uansett om det er N eller menneskehetens tafatte holdning som kommer til å bli dens ende.

Kort utdrag,bare,for å understreke at jeg ikke har tenkt sci fi action hvis det var det du fryktet rebecca..Historien er ment å endre ting,før det kanskje er for sent..Det er også tema;"Er det fortsatt verdt å endre ting, når dommedag er på anmarsj?Eller burde man bruke tiden man har, tiden man har kastet bort, tiden man har brukt på å ikke gjøre noe, på å elske og leve isteden?" . Jeg vil ikke plassere det spørsmålet så sentralt akkurat,men jeg vil gi Zein(hovedperson) denne utfordringen etterhvert hvor han innser at han har kastet bort ti år av livet sitt på miljøforkjempning i en tid hvor det føltes som om hele verden utenom han gav *** pga dommedagsprofetier om en meteor.Han forsøker å la seg lokke med av Isodora men klarer ikke å glemme virkeligheten han lever i. Dette er ingen historie om den utvalgtes reise mot seier,men den tapte kampen, som en vanlig mann mener kan vinnes.

•  09-18-2007, 10:04 1375 in reply to 1369

• Top 25 Contributor
    • Joined on 05-12-2007
    • Kristiansand
    • Wannabe

morten er ikke så aktiv på forumene these days:/

•  09-18-2007, 16:51 1376 in reply to 1375

• Top 10 Contributor
      Male
    • Joined on 07-17-2005
    • Tønsberg
    • Superforumist

Nei det er sant, jeg er veldig lite aktiv her inne om dagen.

Jeg har akkurat blitt far igjen til en liten kåbbåy og vi har kjøpt hus. Så det meste av tiden jeg har til overs utenom jobb går med til familie og pakking. Vi flytter til helga, så om et par uker så kan jeg tenke meg at det blir tid til litt mer engasjement fra min side igjen.

Beklager.

•  11-01-2007, 13:04 1391 in reply to 1376

• Top 10 Contributor
      Male
    • Joined on 07-17-2005
    • Tønsberg
    • Superforumist

Nå er NaNoWriMo igang igjen for 2007, og for første gang på fire år har jeg meldt meg på. Det var en hastebeslutning tatt for elleve sekunder siden, så jeg har ikke peiling på hvor jeg kommer til å ende opp i år. Vi får krysse fingrene og håpe at jeg har en god historie som må ut.

Ønsk meg lykke til Smile

Filed under:
  •  11-02-2007, 10:32 1392 in reply to 1391

• Rebecca is not online. Last active: 26 Apr 2010, 12:51 Rebecca
    • Top 10 Contributor
      Female
    • Joined on 02-23-2006
    • Stavanger
    • Forumist

NaNo, ja.. Er med jeg også.. Håper det kommer mer på papiret i år enn i fjord.

Jaja, lykke til til alle som er med ^^

View as RSS news feed in XML