vet at ideen i seg selv er god.neida,hehe.Hm.Har ikke planlagt at historien skulle bli typisk sci-fi eventyr starring swarzenegger,nei.Temaet og budskap skal være tidløst,og setting mer en grufull men realistisk tip til at det faktisk er mulig,om ikke UMULIG at menneskeheten lenge har selvdestruert seg selv, og at moder jord naturlig nok gir opp.Samtidig synes jeg timelocken med kometen fungerer fint,som en unnskyldning(kanskje korporat løgn?) for de massive bedriftene i å fortsette. det er likegyldigheten,gått over til håpløshet mens verden taust venter på at moder jord skal råtne fullstendig,og ta dem med seg i fallet jeg vil sette på spissen.Likegyldigheten som er årsak til det hele.Hovedpersonen er den tverre motsetningen, som tror det ikke er for sent,at håpet fremdeles er der,at meteoren alle snakker om ikke kommer til å treffe jorda likevel.Han er den optimale idealist,som treffer grusen og blir plukket opp av Isodora. Hun lærer han å utnytte tiden de har igjen,uansett om det er N eller menneskehetens tafatte holdning som kommer til å bli dens ende.
Kort utdrag,bare,for å understreke at jeg ikke har tenkt sci fi action hvis det var det du fryktet rebecca..Historien er ment å endre ting,før det kanskje er for sent..Det er også tema;"Er det fortsatt verdt å endre ting, når dommedag er på anmarsj?Eller burde man bruke tiden man har, tiden man har kastet bort, tiden man har brukt på å ikke gjøre noe, på å elske og leve isteden?" . Jeg vil ikke plassere det spørsmålet så sentralt akkurat,men jeg vil gi Zein(hovedperson) denne utfordringen etterhvert hvor han innser at han har kastet bort ti år av livet sitt på miljøforkjempning i en tid hvor det føltes som om hele verden utenom han gav *** pga dommedagsprofetier om en meteor.Han forsøker å la seg lokke med av Isodora men klarer ikke å glemme virkeligheten han lever i. Dette er ingen historie om den utvalgtes reise mot seier,men den tapte kampen, som en vanlig mann mener kan vinnes.
every single living being in the universe is energy