Forfatterforum

Et åpent forum for kommende og etablerte forfattere og agenter
Welcome to Forfatterforum Sign in | Join | Help
i Search

Publica AS?

Last post 03-04-2008, 3:47 by Morten. 1 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  03-02-2008, 0:15 1475

• ek6 is not online. Last active: 03-02-2008, 2:03 ek6
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 03-02-2008
    • Wannabe

Publica AS?

Hei.
    Har noen her hatt noe erfaring eller vet litt om dette firmaet, Publica AS (www.publicabok.no)?

Grunnen til at det virker litt attraktivt er det at man får tilbakemeldinger. Ikke bare "Nei" som med andre forlag. Men så står det også at forfatter bidrar til salg av boka, noe jeg ikke helt skjønner. Har jo blitt fortalt at forfatter ALDRIG skal betale noe for selve utgivelsen. MEN, så ser ikke dette firmaet ut som det typiske "send oss manuskript så får du 100 kopier av boka". Dette forlaget aksepterer jo faktiskt ikke alle manuskriptene.

Men jeg er litt usikker, og lurte på om noen her viste noe?

På forhånd, takk for hjelpen.
  •  03-04-2008, 3:47 1478 in reply to 1475

• Morten is not online. Last active: 03 Jan 2009, 6:23 Morten
    • Top 10 Contributor
      Male
    • Joined on 07-17-2005
    • Tønsberg
    • Superforumist

Re: Publica AS?

Hei,

Jeg har nå vært innom Publica sine websider og er litt forvirret selv. Det står at de har en vurderingsprosess hvor de aksepterer/refuserer manuskript, og jeg fant ikke noe om at forfatteren skal betale noe for utgivelsen av sin bok slik self-publishing løsninger gjør det. Men hva det innebærer at forfatteren bidrar til salg av boka aner jeg ikke. Hvis det betyr at forfatteren plikter å kjøpe x antall bøker som han må selge til venner, kjente, messer, butikker etc så ville jeg tenkt litt over hva det innebærer for deg. Har du et stort nettverk av kontakter og nåløyet er større hos Publica så kan det jo være at dette er den beste løsningen for akkurat deg.

Men du kan vel sende dem en mail med spørsmål du har? Og kanskje poste en mail her etterhvert med erfaringene du gjør med dem?

Morten

Men i hælvete æ Kai, du har jo drete i biddèn!
View as RSS news feed in XML