Forfatterforum

Et åpent forum for kommende og etablerte forfattere og agenter
Welcome to Forfatterforum Sign in | Join | Help
i Search

Ta back up

Last post 12-04-2008, 5:48 by Eeron. 3 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  12-05-2005, 11:29 138

Computer [co] Ta back up

Bare et lide tips: lagra alle teksta på discet elle cd! Det e nemlig græli kipt å musta alt, det skjedde me meg. Dataen klikka plutselig, så alt på dataen blei sletta. Heldigvis hadde eg någe på enn aen data å någe på papir, men dessvere va det någe så jekk tapt. Bare tenkte eg sko sei det, i tillfelle det va någen så isje he komt på det.

Lev live mens du kan, det komme isje i reprise.
    Det e bedre å angra på den enn jor enn det enn isje jor.
  •  12-06-2005, 4:20 140 in reply to 138

• Morten is not online. Last active: 03 Jan 2009, 6:23 Morten
    • Top 10 Contributor
      Male
    • Joined on 07-17-2005
    • Tønsberg
    • Superforumist

Re: Ta back up

Hei,

Jeg kan vel si at vi alle (nesten) har vært der. Mistet masse verdifullt. Men lærer vi av det? Neeeida... Wink [;)]

Her er et alternativ til CD eller diskett; En minnepinne har mye bedre plass enn en diskett og den er mye mer praktisk og lettere å bruke enn CD plater. Den er utrolig lett å ta med fra PC til PC. Du bare putter den i lomma eller henger den på nøkkelknippet ditt. Her er et billig og greit alternativ: USB minnepinne

Morten

Men i hælvete æ Kai, du har jo drete i biddèn!
  •  07-28-2008, 15:24 1642 in reply to 140

• Amber is not online. Last active: 02 Jan 2009, 13:53 Amber
    • Top 10 Contributor
      Female
    • Joined on 07-14-2008
    • Bergen
    • Forumist

Og for oss virkelig paranoide: Send tekstene til deg selv på mail. I tilfelle PCen krasjer, minnebrikken blir stjålet og alle papirutgaver blir brent. Men husk å rydde i mailene, så du ikke har 19 versjoner av samme tekst. Det tar bare opp plass.

Amber (igjen noen år for sent ute i diskusjonen, men jeg visste ikke om dere før nå i sommer).Snail

•  12-04-2008, 5:48 1800 in reply to 138

• Eeron is not online. Last active: 12-22-2008, 10:07 Eeron
    • Top 75 Contributor
      Male
    • Joined on 12-04-2008
    • Bryne
    • Wannabe

Helt ny her, blir første posten min dette. Så... Hei! Hehe, men et godt tips er også å bruke Google Documents, registrer deg og så kan du laste opp og ned dokumentene dine akkurat som du vil og i tillegg kan du til og med skrive videre på dokumentene i nettleseren (ganske praktisk hvis du skulle låne en pc for å skrive ned noe du nettopp kom på og ikke vil glemme). Foreløpig tar det bare Microsoft Office og OpenOffice formater og noen andre, men ikke iWorks (som selvfølgelig er det jeg bruker >.<)
View as RSS news feed in XML