Forfatterforum

Et åpent forum for kommende og etablerte forfattere og agenter
Welcome to Forfatterforum Sign in | Join | Help
i Search

Ny her! Kva gjer de på her inne?

Last post 09-04-2008, 10:47 by Morten. 2 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  09-01-2008, 14:12 1695

• norne is not online. Last active: 11-29-2008, 16:07 norne
    • Top 75 Contributor
    • Joined on 09-02-2008
    • Wannabe

Ny her! Kva gjer de på her inne?

Ser stille og roligt ut på sidene her, men tenkte eg skulle prøve å henge meg på likevel. Har alltid planlagt at eg skulle bli forfattar når eg vart stor. No må eg vel etterkvart innsjå at eg er stor, så på tide å gjere noko med det! Skriv mykje, men det meste vert lausrivne bruddstykke på eit par sider. Har ein stor historie i bakhovudet, men er litt redd for at den er for ambisiøs... Kan hende er det å bli med her eit lite spark bak til meg sjølv, er nok typen som treng det.

Er det noko aktivitet her, og er det berre til å legge ut tekstar? Syns det er veldig kjekt å snik-kikke på kva andre baler med, så håper dette hjelper meg litt i gang!

•  09-02-2008, 13:02 1696 in reply to 1695

• Amber is not online. Last active: 02 Jan 2009, 13:53 Amber
    • Top 10 Contributor
      Female
    • Joined on 07-14-2008
    • Bergen
    • Forumist

Re: Ny her! Kva gjer de på her inne?

Hei og velkommen!

Det er ikke stille og rolig, bare oversiktlig og tid for undring, dype, langsomme tanker og slikt. Wink

Her er du i godt selskap. Mange som skal bli forfattere, når vi blir store (større, eldre, klokere, men ikke for klok).

Det er bare å legge ut det du skriver, om du ønsker tilbakemeldinger. Litt aktivitet er det, selv om studiestart og ferieslutt sikkert stjeler mye tid fra medlemmene. Noen er det alltid her, som vil kunne gi deg et velmenende spark bak, om du trenger det.  

Det beste rådet jeg kan gi deg når det gjelder å skrive en lengre historie, er å begynne å skrive på den. Og ikke gi deg. Lag tankekart eller hva som helst, som måtte fungerer for deg, så får du en oversikt over historien du har i hodet. Så er det bare å skrive, skrive og ikke se deg tilbake. Det kan du gjøre senere. Ikke vær for kritisk, ikke rediger for mye, bare skriv. Og når du ikke skriver, så les de utmerkede rådene andre har fått på disse sidene.

Er du aktiv på sidene, selv også, så blir det straks litt mer aktivitet. Drinks

Amber

•  09-04-2008, 10:47 1697 in reply to 1696

• Morten is not online. Last active: 03 Jan 2009, 6:23 Morten
    • Top 10 Contributor
      Male
    • Joined on 07-17-2005
    • Tønsberg
    • Superforumist

Re: Ny her! Kva gjer de på her inne?

Enig med Amber Smile

Og hvis du vil gi deg selv et skikkelig spark bak så send meg en private message og be meg sette opp en blogg til deg her på forfatterforum.com (det er gratis). Så annonserer du der at du skriver på et stort verk og setter opp en deadline. Så sender du link til bloggen din til alle du kjenner. Da har du fått et skikkelig spark bak Wink

Morten

Men i hælvete æ Kai, du har jo drete i biddèn!
View as RSS news feed in XML