Forfatterforum

Et åpent forum for kommende og etablerte forfattere og agenter
Welcome to Forfatterforum Sign in | Join | Help
i Search

Sende inn manus til flere forlag?

Last post 09-21-2008, 2:30 by JEHF. 2 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  09-19-2008, 5:36 1701

• JEHF is not online. Last active: 12-23-2008, 19:00 JEHF
    • Top 25 Contributor
      Male
    • Joined on 10-18-2007
    • Wannabe

Sende inn manus til flere forlag?

Om ikke lenge, forhåpentligvis, så er tiden inne for at jeg skal motta dommen for det jeg har puslet med de siste månedene.

Mitt spørsmål er da: Er det vanlig at man sender inn manuset til flere forlag samtidig?

Man kan jo ikke sende inn til ett forlag av gangen, siden samtlige har en behandlingstid på 4-8 uker.

Though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours, and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable... I simply am not there.
  •  09-20-2008, 23:37 1702 in reply to 1701

• Amber is not online. Last active: 02 Jan 2009, 13:53 Amber
    • Top 10 Contributor
      Female
    • Joined on 07-14-2008
    • Bergen
    • Forumist

Re: Sende inn manus til flere forlag?

Etter det jeg har lest meg frem til, så foretrekker i hvert fall forlagene at man bare sender til et forlag av gangen. Slik unngår du å måtte si nei til forlag, om to eller flere skulle ønske å gi ut ditt verk. Og forlagene ønsker nok ikke å gjøre en jobb, bare for å bli avvist av forfatteren. (Mens forfatterne, derimot, må tåle mye. Verden er sjelden rettferdig).

Uansett, så krysser jeg fingrene for deg! Yes Håper du holder oss orientert om hvordan det går.  

Amber 

•  09-21-2008, 2:30 1703 in reply to 1702

• JEHF is not online. Last active: 12-23-2008, 19:00 JEHF
    • Top 25 Contributor
      Male
    • Joined on 10-18-2007
    • Wannabe

Re: Sende inn manus til flere forlag?

Takk for svar, Amber!

Ja, jeg har sett at det er noen forlag som nevner akkurat det der. Jeg tror ikke akkurat at de vil slåss om meg, hehe. ;) Jeg regner med avslag på avslag, siden jeg aldri har gitt ut noe som helst tidligere. Så for å forkorte eventuell ventetid hadde det vært best om jeg sendte til flere av gangen.

Ugg, jeg får tenkte litt på'tt. Confused

Though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours, and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable... I simply am not there.
View as RSS news feed in XML