Forfatterforum

Et åpent forum for kommende og etablerte forfattere og agenter
Welcome to Forfatterforum Sign in | Join | Help
i Search

nanowrimo

Last post 10-14-2008, 1:43 by Rebecca. 3 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  09-10-2007, 10:11 1358

• amatøren is not online. Last active: 12-11-2008, 13:29 amatøren
    • Top 10 Contributor
    • Joined on 05-12-2007
    • Kristiansand
    • Wannabe

nanowrimo

Har en noe sprø ide til nanowrimo og trenger å vite om den holder mål til utvikling eller ikke(vennligst ikke svar at alle ideer holder mål til utvikling og kan utvikles fordi det vet jeg allerede) . Mangler for tiden noen som helst form for intuisjon så må vite om ideen er like bra som jeg føler den er.UANSETT..

Plot summary:

"Året er 2049. Nyttåret taes ikke på alvor, miljøforkjempning taes ikke på alvor, menneskeheten taes ikke på alvor og green peace har gitt opp. Planter sluttet å vokse da profetien om N ble en realitet. En profeti som aldri ble tatt på alvor før, i likhet med alle andre glødende stener og kampen for miljøet. Siden N, trekker jorden sitt siste sukk, langsomt og uten en kamp. Miljøforkjemperen Zein oppdager fortvilt at organisasjonen han har jobbet i gir like mye *** som resten av verden.Han treffer naturkraften Isodora som lærer han å leve livet, mens det ennå er tid igjen.."

every single living being in the universe is energy
  •  10-02-2008, 10:01 1709 in reply to 1358

• Heum is not online. Last active: 10-06-2008, 13:47 Heum
    • Top 50 Contributor
    • Joined on 09-08-2008
    • Wannabe

Re: nanowrimo

Hva var profetien? Hvem er denne "naturkraften"? Hva er N?

Kanskje dette er spørsmål som ikke skal besvares med det første, men det ble litt vagt nå, slik jeg så det :P Som om jeg hadde litt problemer med å skjønne hva dette egentlig dreiet seg om.

•  10-05-2008, 0:31 1710 in reply to 1358

• Morten is not online. Last active: 03 Jan 2009, 6:23 Morten
    • Top 10 Contributor
      Male
    • Joined on 07-17-2005
    • Tønsberg
    • Superforumist

Hovedpoenget med NaNoWriMo er ikke at plottet skal være genialt eller at historien skal være så god at den blir utgitt. Hovedpoenget er at man skal skrive en hel bok (50.000 ord) og gjøre det helt ferdig i løpet av 30 dager. Med det oppnår man å slå av sin indre redaktør (han som sitter og sier at ingenting du skriver er godt nok så du ender opp med å fikle med første kapittel i årevis), man finner ut at ved å hele tiden pushe fremover for å rekke sin deadline så tar historien over og lager seg selv. Man har ikke tid til å planlegge plottet sitt grundig så man må ta det som det kommer. Og ikke minst, ved å fullføre så gir du selvtilliten din et kjempeboost ved å kjenne på følelsen av å faktisk ha skrevet en hel bok. Selv om det viser seg i etterkant å ikke være noen "Forbrytelse og straff" eller "Harry Potter" eller "DaVinci koden"...

Så ja, jeg synes plottet ditt er kjempefint. Nå, legg det til side frem til 1. november, tenk på noe annet, lad opp batteriene og sett opp en timeplan hvor du sørge for at du får minst to timer sammenhengende uforstyrret deg-tid hver dag fra 1. til 30. november.

LYKKE TIL!

Morten

Men i hælvete æ Kai, du har jo drete i biddèn!
    Filed under:
  •  10-14-2008, 1:43 1723 in reply to 1358

• Rebecca is not online. Last active: 14 Oct 2008, 1:56 Rebecca
    • Top 10 Contributor
      Female
    • Joined on 02-23-2006
    • Stavanger
    • Forumist

Høres ut som et plot perfekt for nano, nemlig noe man kan bare skrive og skrive og skrive på uten ende. Og som Morten sier, er det viktigste å fullføre de 50 000 ordene, ikke kvaliteten. Den kan du overse i desember om du vil. 

Lykke til! 

View as RSS news feed in XML