Hei!
Som vanlig skriver du godt og fengende, men jeg er nok litt enig med Dionysus når det gjelder å få historien frem dit den fortjener, plystring, vill vest og det hele. Den mangler litt fylde og slutten blir litt tafatt med den oppbyggingen du har.
Det med gitaren og studielån er genialt, behold det.
Om det er noe du skulle kuttet ned på, vet jeg ikke. Du har gode beskrivelser av ølsortene (antar jeg, uten at jeg er ekspert innen området) og jeg synes det fungerer godt at du gir dette litt plass. Må ha vært interessant forarbeid til denne historien.
Om det er andre ting som kan kuttes, så er det kanskje en setning her og der, men jeg vil heller lese en historie som er litt for lang, enn en som er litt for kort.
Så til dagens pirking:
Til min store forbauselse fyrte han ned de to siste glassene, en Tuborg Gold og en Anderssons, med en pause på omtrent tre sekund. Denne absurde fremgangsmåten fikk meg virkelig nysgjerrig på hva som ville skje videre, jeg hadde faktisk alvorlige problemer med å bli sittende på stolen.
“Jeg tror den første av de to må ha vært Tuborgen… eller kanskje det var Budweiser? Jammen ikke enkelt, det her.” sa han og smattet undrende i vei. Jeg fiklet febrilsk med å bøye en ølkork mens jeg ventet.
“Jo da, gutter, jeg får for nok gå for Tuborg Gold på den første av disse, og Budweiser på den siste.” sa han. Dette var totalt feil og en bølge av lettelse skylte over meg med det samme.
Dette er jo bare delvis feil, for han drakk først en Tuborg Gold.
Amber 
as if a person needed idleness in which to grow peculiar.