Forfatterforum

Et åpent forum for kommende og etablerte forfattere og agenter
Welcome to Forfatterforum Sign in | Join | Help
i Search

respons

Last post 04-02-2009, 9:59 by Morten. 6 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  03-31-2009, 12:34 1966

respons

(fjernet)

•  03-31-2009, 12:37 1967 in reply to 1966

Re: Svindel og bedrag (søker respons på krimnovelle)

Jeg har visst gjort noe tull med avsnittene mine enkelte steder, f.eks. i begynnelsen. Vet ikke helt hva som er galt, så ikke slik ut når jeg postet novellen, men det får dere bare tåle.

mvh

fff2008

•  03-31-2009, 15:02 1968 in reply to 1966

Hei!

Jeg har ikke så mye å si annet enn at dette var kjempebra!  En av de beste novellene du har lagt ut her! Synes plottet var bra og du skriver på en sånn måte at man får en behagelig leseropplevelse. Jeg skjønte at Jørgen var en drittsekk, men at han og Laura var sammen, det var virkelig uventet. Du har gjort en god jobb med denne!Smile

- Sitrusjenta.

•  03-31-2009, 23:13 1969 in reply to 1966

• Dionysus is not online. Last active: 22 Jan 2012, 23:40 Dionysus
    • Top 10 Contributor
      Male
    • Joined on 05-25-2008
    • Trondheim
    • Wannabe

Heppsan!

Denna var flott! Det var noe John Grisham'ish over det hele som satt bra! Du har gått litt vekk fra den litt lokale måten å skrive på å favnet om et bredere spekter av forbrytelser. Dette temaet er vår tids krim som, etter min mening, skaper en spenning som kan snirkle seg inn i evigheten. Sikker på at du har lyst til å avslutte denne novellen så tidlig? Jeg ser virkelig for meg at denne historien kunne skjøtes på slik at vår lille uskyldige og godtroende revisor klarer å få hodet over vannet igjen. Jeg liker din måte å bygge opp historier på. Du bruker god tid til å etablere et forhold til hver enkelt nøkkelperson. Drysser over med litt stemningssettere (selv om det kanskje kunne vært flere slike) og skaper en "så klart"-aktig slutt som føyer seg fint inn i historiens setting. Men jeg synes du kanskje du bruker opp slutten litt for fort. Prøv å holde på spenningen, bruk russerne som fryktfaktor. Slikt gjør slutten enda mere neglebitende. Likte måten novellen "lykkelig gift" var bygd opp på sinnsykt godt! Der brukte du alle elementene som brukes kan for å skape en slutt som satt som ett skudd! Det kan du også gjøre her... Så kommer pirket: er de gift eller har Per giftet seg i hodet? Du kunne kanskje brukt bittelitt tid på å få Per til å virke litt ute å kjøre på det punktet der. Så vil han høste enda mere sympati fra leseren når slutten kommer. Det er også noen steder der jeg ser at du har brukt tid på å formulere om settningene dine uten å fjerne alle ordene du skulle (men det er skikkelig pirking da...) Smile

P.S: Bamses pub eksistere forresten i beste vellgående enda... Wink

-Dionysus-

-Madness is a blessing-
  •  04-01-2009, 9:33 1970 in reply to 1966

• Amber is not online. Last active: 21 Dec 2011, 8:06 Amber
    • Top 10 Contributor
      Female
    • Joined on 07-14-2008
    • Bergen
    • Forumist

Jeg likte denne! Big Smile

Det er så uanstrengt å lese det du skriver. Beskrivelsene er gode, både av situasjonene og personene. Er enig med Dionysus i at du gjerne kan trekke slutten litt ut og bruke den arrete russeren litt mer.

Amber

as if a person needed idleness in which to grow peculiar.
  •  04-02-2009, 1:49 1971 in reply to 1970

Takker alle for god tilbakemelding!

Skal absolutt forsøke å dra ut handlingen ift russeren, ja, det høres lurt ut!

mvh

fff2008

•  04-02-2009, 9:59 1975 in reply to 1971

• Morten is not online. Last active: 21 Dec 2011, 8:26 Morten
    • Top 10 Contributor
      Male
    • Joined on 07-17-2005
    • Tønsberg
    • Superforumist

Dang!!

Jeg tok frem denne historien i går og hadde den fremme nå for å lese den, men så refreshet jeg for å se om det hadde kommet flere kommentarer, og vekk var den... Ja, ja, jeg får fortsette å lure på hva det var med den russeren da...

Morten

“I write one page of masterpiece to ninety-one pages of shit,” Hemingway confided to F. Scott Fitzgerald in 1934. “I try to put the shit in the wastebasket.”
View as RSS news feed in XML