Forfatterforum

Et åpent forum for kommende og etablerte forfattere og agenter
Welcome to Forfatterforum Sign in | Join | Help
i Search

"On the road"

Last post 03-23-2006, 8:56 by Eir. 37 replies.
Page 2 of 3 (38 items)   < Previous 1 2 3 Next >
Sort Posts: Previous Next
  •  02-25-2006, 1:13 419 in reply to 418

• Eir is not online. Last active: 04-20-2008, 23:54 Eir
    • Top 10 Contributor
      Female
    • Joined on 01-04-2006
    • Trondheim
    • Forumist

Re: Litt mer nytt

Du har rett. Klaging er dumt når jeg faktisk har fått en dame i et forlag til å lese igjennom manuset, men jeg kan ikke noe for det - jeg er vel litt urolig for hva for slags type kritikk hun har notert seg så langt. Når en har brukt over to år på et manus, og sender det inn, da blir man vel passe rastløs av å vente lenge på om det blir slakt eller trykkeriet ... Får vel være tolmodig og vente. Det er det eneste fornuftige.

Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves heter det - denne gangen håper jeg det stemmer, for jeg blir litt nervøs av at hun bruker lengre tid enn det hun har sakt da... (men så har hun jo sikkert mange andre ting hun skal gjøre også....)

Jeg er visst frustrert av forventning ser det ut til.

Eir =)

det kommer en dag - i morgen!
  •  02-28-2006, 7:26 447 in reply to 419

Det kan jo henna u bruge lengre ti fordi u he sendt det videre..... bare enn tanke

Lev live mens du kan, det komme isje i reprise.
    Det e bedre å angra på den enn jor enn det enn isje jor.
  •  03-01-2006, 11:51 463 in reply to 418

• Top 10 Contributor
      Female
    • Joined on 01-04-2006
    • Trondheim
    • Forumist

Vel-vel....

Nå har hun svart meg!! Men hun sa at det var for omfattende til at hun kunne gi meg en tilbakemellding på det.

Hun er i tillegg usikker på om hun bør vidresende til litterær eller barn- og ungdom, vilket betyr at det er verdt å sende videre! JAAA!!! Så arti!! jeg har sakt at hun skal vidresende...

Dere andre: det er bare å være på hugget! Har du noe du tror på, så go for it! Av og til er det faktisk nyttig å være et nesegrev... *S*

Big Smile [:D]

EIR

•  03-01-2006, 12:06 468 in reply to 463

Gralla :) utrolig bra. Håbe di hu senne det videre te lige det. Lykke te!

Lev live mens du kan, det komme isje i reprise.
    Det e bedre å angra på den enn jor enn det enn isje jor.
  •  03-01-2006, 12:47 470 in reply to 463

• Velvet is not online. Last active: 06-20-2008, 13:55 Velvet
    • Top 10 Contributor
      Female
    • Joined on 01-04-2006
    • Oslo
    • Forumist

Så kjemepgøy da Eir! :)

Kanskje flere av oss snart må ta sjangsen? hehe

•  03-01-2006, 14:43 473 in reply to 463

• Rebecca is not online. Last active: 14 Oct 2008, 1:56 Rebecca
    • Top 10 Contributor
      Female
    • Joined on 02-23-2006
    • Stavanger
    • Forumist

Weee! Gratla =D Stor applaus for Eir!

Kjempekjekt for deg, da. *stolt av* 

Håper virkelig at det er min tur en eller annen gang til å kunne juble, for 'dama' skal sende boka mi videre. Men jeg får vel nesten bare være tålmodig, ettersom jeg kun er 14 år. Vente et par år før jeg prøver meg også, kanskje? Tror nok det, ja... En blir vel ikke tatt på alvor som "fjortis" i den sammenhengen. Ikke nok erfaring, sikkert *s*

Og enda en gang GRATLA!!!

Mvh

Rebecca

•  03-01-2006, 17:15 476 in reply to 463

• Morten is not online. Last active: 03 Jan 2009, 6:23 Morten
    • Top 10 Contributor
      Male
    • Joined on 07-17-2005
    • Tønsberg
    • Superforumist

Kjempemoro Big Smile [:D]
    Men i hælvete æ Kai, du har jo drete i biddèn!
  •  03-02-2006, 3:51 478 in reply to 473

• Top 10 Contributor
      Female
    • Joined on 01-04-2006
    • Trondheim
    • Forumist

Tusen takk, alle sammen!

Men det kan jo hende at manuset blir refusert/slaktet likevel da. Jeg vil gjærne håpe på det beste, men det er lissom litt langt opp. Kan nesten ikke ha for store forventninger, men likevell... kan ikke unngå å tenke "hva hvis". *S*

Rebecca: Når du føler du har noe å komme med, så tar du kjangsen og hopper i det. Du blir tatt på alvor, for jeg vet at "mindreårige" kan utgi bok. Det var noe av det første jeg spurte Cappelen om da jeg kontaktet dem, ettersom jeg er under 18. (men mer lot jeg dem ikke få vite om hvor gammel jeg er) Det er bare et spørsmål om tillatelse fra foreldrene.

Jeg er 14 jeg også. Har aldri sendt inn manus til noe som helst forlag, så ærfaringsmessig står vi vel begge på bar bakke...

mvh Eir

•  03-02-2006, 5:13 481 in reply to 478

• Top 10 Contributor
      Female
    • Joined on 02-23-2006
    • Stavanger
    • Forumist

Daså, Eir =)  Løftet opp håpet mitt et lite hakk med en gang det ^_^

Så de krever ikke fødselsnummer eller noe sånt? Det var nå i det minste betryggende...

Håper virkelig du kommer igjennom. Hvis ikke så har jo du, som jeg, hele livet foran deg fremdeles! Vi er jo fortsatt, som du kalte det, "mindreårige". Og fremdeles 4 år til vi ikke er det lenger. Og når vi ikke er mindreårige lenger, har vi jo fortsatt mange, mange år til for å arbeide. Du har god tid til å få manuset ditt igjennom, så en dag kommer det nok i bokhylla (det eller et annet manus).

Men jeg har på følelsen av at dette kan gå bra for deg, så lykke til videre! =D

Mvh

Rebecca

•  03-03-2006, 2:46 497 in reply to 481

• Top 10 Contributor
      Female
    • Joined on 01-04-2006
    • Trondheim
    • Forumist

Tusen takk!

Jeg er egentlig ikke så glad i ordet "mindreårige", men det var det eneste som passet å bruke...

Nei, de krver ikke noe som helst fødselsnummer etter det jeg vet, men før de skal trykke opp så kan det jo hende de vil spørre om hvor gammel du er. Selvfølgelig vil de vite sånne basis-fakta om deg. Hvor du bor, telefonnummer.

Det er jo veldig kjekkt at det ikke går på alder når en skal sende inn manuset! Det går heller ikke på ærfaring. Da begynner jeg å lure på åssen etablerte forfattere har klart å bli som de er i dag... bare en tanke som slo meg.

Idea [I] Siste oppdatering fra Cappelen-dama!!

Jeg usikker på kvaliteten, men syns det fortjener å bli seriøst vurdert mtp utgivelse.
    Hvis det skulle bli antatt, vil du har god anledning til å gjøre endringer, og en redaktør vil helt sikkert gi deg innspill og tilbakemedlinger å jobbe med. En skrive- og utgivelesprosess kan være lang.

Jeg er så glad!!
    "fortjener å bli serriøst vurdert" ..jeg kan bare måpe az... Jeg tror dette lille prosjektet mitt begynner å bli ganske serriøst jah.. *s*

Eir Big Smile [:D]

•  03-03-2006, 6:05 498 in reply to 497

• Top 10 Contributor
      Female
    • Joined on 02-23-2006
    • Stavanger
    • Forumist

Skal si... =D

Du har allerede kommet langt, selv om det er et langt stykke igjen også. Og at det fortjener å bli seriøst vurdert, ja! Dette kan da love godt. Er skikkelig spent på dine vegne! Big Smile [:D]

Mvh

Rebecca

•  03-03-2006, 10:06 505 in reply to 497

• Morten is not online. Last active: 03 Jan 2009, 6:23 Morten
    • Top 10 Contributor
      Male
    • Joined on 07-17-2005
    • Tønsberg
    • Superforumist

Jaggu. Dette er spennende. Husk å holde oss oppdatert så snart det skjer noe Wink [;)]
    Men i hælvete æ Kai, du har jo drete i biddèn!
  •  03-03-2006, 11:58 508 in reply to 413

• David is not online. Last active: 06-15-2007, 10:28 David
    • Top 25 Contributor
      Male
    • Joined on 02-23-2006
    • Koppang
    • Wannabe

Et godt tegn...?

Hei Eir

Kom til å tenke på noe. Det kan jo faktisk være et godt tegn også. Kanskje det er det at hun liker det hun leser. Jeg mener, hvis det hadde vært slakt så hadde du vel kanskje fått rask beskjed. De er vel såpass proffe...!

Friskt mot. Husk at der alltid er for tidlig å gi opp.

Hilsen David

•  03-04-2006, 12:44 517 in reply to 508

• Top 10 Contributor
      Female
    • Joined on 01-04-2006
    • Trondheim
    • Forumist

Re: Et godt tegn...?

Hei David,

At det kan være et godt tegn - jeg synes det var en ganske god teori Stick out tongue [:P]...hehe.. De må da være såpass proffe. Jeg har hørt at et godt etablert forlag kan få inn mange manus, så det er vel ikke rart at noen av redaktørene påstår de klarer å vurdere manus ved å lese på de fem første linjene!

Jeg vil ikke ha for store forhåpninger, men tanken om at jeg faktisk kan komme langt har begynt å ta form oppe i hodet. Men før den tid - den nye dama i barn-og ungdom må vurdere manuset mitt...

Hilsen Eir

•  03-17-2006, 9:04 592 in reply to 517

• Top 10 Contributor
      Female
    • Joined on 01-04-2006
    • Trondheim
    • Forumist

Re: Et godt tegn...?

Hei folkens...

Dette er den siste oppdateringen:

Hun i barn-og-ungdom har satt sin dom over manuset mitt. Det kommer aldri lenger enn mailboksen, folkens.. Hun refuserte det. Broken Heart [U]

"Vi lese manuset ditt med stor interesse, men vi kan detsverre ikke påta oss noen utgivelse."

To år med arbeid, null verdi for dem. Jeg som trodde de kunne gi meg en riktig profesjonell vurdering. (Shitt heller - bryr det meg om det ikke falt i smak hos trykkpressene?)

Det at manuset ikke holdt mål for dem, er ikke noe jeg har problem med å forstå, men som jeg nevnte før her, ville dama jeg først snakket med at jeg skulle få profesjonell vurderig med tips til forbedring å sånn, men sjer det? NEI. Ikke en eneste liten sakelig begrunnelse for hvorfor det ikke gikk igjennom... det er det som sårer meg litt, men det skal ikke sinke meg.

"På grunn av stor pågang er det bare noen få som får det."

Jeg trodde virkelig at jeg hadde noe å si, noe som kunne være verdt en sånn tilbakemelling, men kanskje ikke utgivelse. Jeg tok feil på begge de to områdene. Alle tar feil en gang, alle kan ikke har rett, og det var visst ikke min tur denne gangen...

Jaja, der slutter fortellingen om Jakob Harper og vennene hans, og Askapara... nei da! Jeg skal ikke tenke sånn for jeg skal ikke gi meg enda, nei! Ikke tal om! Jeg skal skrive ferdi hele romanserien min selv om det betyr flere år med arbeid. Til nå er det planlagt tre bøker, og jeg er halvveis i bok to, men jeg vet komplottet mitt trenger minst fire for å unngå for mye handling i en bok. Det er ganske mye som skal på plass...

Til dere andre:

Ikke slutt å skriv bare fordi et forlag ikke vil ta i mot mauset deres! Det er ikke verdt det. Hvis dere har en lidenskap (som jeg tror mange av dere har på innsiden av dere her på forummet...) for skriving, så ikke gi opp så lett. Tro på det du skriver, og ikke vik fra det selv om du møter harde vegger hos forlagene... Det viktigste er jo å skrive fordi en vil selv.

"Eventyret slutter ikke så lenge lidenskapen lever..."

Vennlig hilsen Eir

Page 2 of 3 (38 items)   < Previous 1 2 3 Next >
View as RSS news feed in XML