Hei folkens...
Dette er den siste oppdateringen:
Hun i barn-og-ungdom har satt sin dom over manuset mitt. Det kommer aldri lenger enn mailboksen, folkens.. Hun refuserte det. ![Broken Heart [U]](/CS/emoticons/emotion-50.gif)
"Vi lese manuset ditt med stor interesse, men vi kan detsverre ikke påta oss noen utgivelse."
To år med arbeid, null verdi for dem. Jeg som trodde de kunne gi meg en riktig profesjonell vurdering. (Shitt heller - bryr det meg om det ikke falt i smak hos trykkpressene?)
Det at manuset ikke holdt mål for dem, er ikke noe jeg har problem med å forstå, men som jeg nevnte før her, ville dama jeg først snakket med at jeg skulle få profesjonell vurderig med tips til forbedring å sånn, men sjer det? NEI. Ikke en eneste liten sakelig begrunnelse for hvorfor det ikke gikk igjennom... det er det som sårer meg litt, men det skal ikke sinke meg.
"På grunn av stor pågang er det bare noen få som får det."
Jeg trodde virkelig at jeg hadde noe å si, noe som kunne være verdt en sånn tilbakemelling, men kanskje ikke utgivelse. Jeg tok feil på begge de to områdene. Alle tar feil en gang, alle kan ikke har rett, og det var visst ikke min tur denne gangen...
Jaja, der slutter fortellingen om Jakob Harper og vennene hans, og Askapara... nei da! Jeg skal ikke tenke sånn for jeg skal ikke gi meg enda, nei! Ikke tal om! Jeg skal skrive ferdi hele romanserien min selv om det betyr flere år med arbeid. Til nå er det planlagt tre bøker, og jeg er halvveis i bok to, men jeg vet komplottet mitt trenger minst fire for å unngå for mye handling i en bok. Det er ganske mye som skal på plass...
Til dere andre:
Ikke slutt å skriv bare fordi et forlag ikke vil ta i mot mauset deres! Det er ikke verdt det. Hvis dere har en lidenskap (som jeg tror mange av dere har på innsiden av dere her på forummet...) for skriving, så ikke gi opp så lett. Tro på det du skriver, og ikke vik fra det selv om du møter harde vegger hos forlagene... Det viktigste er jo å skrive fordi en vil selv.
"Eventyret slutter ikke så lenge lidenskapen lever..."
Vennlig hilsen Eir
det kommer en dag - i morgen!