stephen King, kristen? Skrivestilen hans virker jo langt ifra navistisk(fnis, ikke bli så sure nå da dere som er kristne) .
Det er i vår tid få personlig kristne forfattere og for å være ærlig, tror jeg at noen som helst som utrykker seg via kunst er kristne, innerst inne?NEI. Når jeg sier dette, vennligst ikke skyt meg folkens for hvor enn vulgært eller "urettferdig" det høres ut er det kun mitt syn,fordi jeg har ingenting imot bibelen som prinsipiell lærebok,til tross for dens grusomme forhistorie og en hel del kapitler med blasfemi og tidlig fascisme, men jo,det er en fin bok, på mange måter, og jeg tror mange "bibelfrelste" er bra mennesker, som sikkert kan veilede sjeler som er ute av kurs.
Når det er sagt, så tror jeg at mennesker som av en eller annen grunn ikke utrykker følelsene sine via poesi,musikk,maling,skriving,eller noen annen form for det vi kaller kunst,er de virkelig tapte sjelene, ikke oss ikke-troende.Jeg tror de aller fleste kristne lever i en liten boble(unnskyld klisjeen) og er klar over det, fullstendig klar over det,akkurat like mye som de er klare over at vi alle kommer til å dø.Det er det naturlige ved det, hele aspektet ved realismen, for hvor realistisk er det ikke? Det er det ene faktumet absolutt ingen kan motbevise.Vi skal ALLE dø.Livet vi har levd kan for mange virke som et halvt åndedrett, en uforfylt drøm, kanskje. Med dette mener jeg ikke å fortelle de kristne:"Wake up!"(jo, kanskje litt) men heller at vi ALLE trenger å drømme oss vekk,via emosjonelle ejakulasjoner. Enten man gjør dette via kor,eller ved å synge,eller feks,jo skrive, så er det en nødvendighet vi mennesker alltid har forsøkt å mette behovet til.
Ok.Så når dette er sagt. Jeg tror dere kristne kanskje slipper billigst unna dette, alt, livet, og vissheten om at det stopper opp når kroppen sier stopp, uavhengig av om dere får deres paradis eller ikke. Dere trenger/føler ingen behover for å lyve eller fortelle ærlige historier som kan endre noe. Alt dere trenger er tro. Troen på at alt skjer i guds vilje(sorry for at jeg trekker alle etter den samme tråen nå men i mitt syn er de aller fleste kristne, selvstyrte marionetter)Og jeg tror det er det som irriterer oss som ikke har det. Så gjenstår det jo bare da, om dere virkelig tror eller ei.Det utgjør ingen forskjell for meg eller noen andre som skriver eller ikke.Vi lever alle den samme livsløgnen for å unnslippe den ene sanne, sannheten. At ikke- kristne har gjennomskuet at de aller fleste ikke egentlig er kristne, er noe jeg har på følelsen av å være en slags stille overenstemmelse.
Det er iallefall hva jeg tror.
every single living being in the universe is energy