Forfatterforum

Et åpent forum for kommende og etablerte forfattere og agenter
Welcome to Forfatterforum Sign in | Join | Help
i Search

Lengsel

Last post 05-01-2009, 13:23 by RAG. 3 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  04-22-2009, 11:10 2013

• Akrit is not online. Last active: 13 Sep 2009, 6:32 Akrit
    • Top 25 Contributor
      Female
    • Joined on 03-22-2007
    • Stavanger
    • Wannabe

Lengsel

Hun sto i strandkanten. Håret ble pisket mot ansiktet av vinden. Blikket stirret utover de store vannmassene. Lette. Måkene skrek over hodet hennes. Men hun enset dem ikke. Hun lette etter ham. 

Solen stekte på den sarte, lyse huden. Første sommerdag. Stranden var varm og god. Så falt en skygge over henne. Små, kalde dråper dryppet ned på henne. Hun åpnet øyene og så en mørk skikkelse stå over henne. Hun smilte. Han la seg ned ved siden av henne. La de våte og kalde armene rundt henne. Allikevel brant det i huden ved berøringen. Hun la hodet på brystet hans. Kjente hjertet dunke. Kjente brystet bevege seg opp ved hvert åndedrag. Kjente den gode følelsen av å elske.

En varm bris blåste inn vinduet der de to lå. Et tynt laken blafret svakt over de nakne kroppene. Inntullet i hverandre. De pustet i takt. Så åpnet hennes øyne seg. Blikket falt med en gang på ham. Tankene gikk med en gang på kvelden. Pulsen steg. Kinnene ble varme. Hun lot hånden gli forsiktig over huden hans. Kysset ham på kinnet. Smaken var salt. Munnen bredte seg til et smil ved kjærtegnet. To par øyne møttes. En iling gikk gjennom kroppen hennes da han la hodet hennes i hånden hans. Da leppene møttes brant hun. 

Hun satt i en lett sommerkjole. Vinden løftet den forsiktig. Han smilte. Hendene holdt den nede. Han reiste seg. ”Jeg blir nødt til å dra inn til marinaen. Vi er nesten tomme for melk og brød.” Hun nikket. ”Det går fort. Jeg er snart tilbake.” Han løftet henne opp i armene sine. ”Ikke glem meg nå da.” Nesetipp strøk nesetipp. ”Jeg glemmer deg aldri.”

Igjen står hun foran det store åpne havet. I dag er bølgene rolige. Men man kan aldri stole på havet. Tårene hennes renner nedover kinnet. Faller ned og blir en del av det store. Hendene tørker dem ikke bort. De ligger på den voksende magen.

•  04-27-2009, 1:03 2020 in reply to 2013

• Amber is not online. Last active: 21 Dec 2011, 8:06 Amber
    • Top 10 Contributor
      Female
    • Joined on 07-14-2008
    • Bergen
    • Forumist

Re: Lengsel

Her har du fått til en var og samtidig sterk historie uten å si så veldig mye. Godt gjort. Smile

Amber

as if a person needed idleness in which to grow peculiar.
  •  04-28-2009, 1:49 2022 in reply to 2013

• Dionysus is not online. Last active: 22 Jan 2012, 23:40 Dionysus
    • Top 10 Contributor
      Male
    • Joined on 05-25-2008
    • Trondheim
    • Wannabe

Ai ai ai.... Denna var fin! Litt jentete, men ikke så klissete at diabetesen slo inn... Likte den godt jeg! Fine overganger! Smile

-Dionysus-

-Madness is a blessing-
  •  05-01-2009, 13:23 2027 in reply to 2013

• RAG is not online. Last active: 10-28-2009, 13:38 RAG
    • Top 75 Contributor
    • Joined on 07-22-2008
    • Wannabe

Hei Akrit,

du skriver og formulerer deg bra, med fintfølende og harmoniske ordsammensetninger, som jeg tror kan komme til god nytte om du bestemmer deg for benytte dem i et litt større format. Personlig syntes jeg det blir i overkant mye søtstoff i en såpass liten drink, men vi har jo alle våre ulike preferanser når vi setter oss i en bar.

Stå på videre, du har noe i deg som jeg er sikker på vil gi deg suksess om du legger til masse hard selvdisiplin og jobbing!

Shoot for the moon. Even if you miss, you will land among the stars
View as RSS news feed in XML