Forfatterforum

Et åpent forum for kommende og etablerte forfattere og agenter
Welcome to Forfatterforum Sign in | Join | Help
i Search

Nattefrykt

Last post 06-19-2009, 0:42 by Liniana. 4 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  05-01-2009, 8:09 2025

• Sam is not online. Last active: 05-09-2009, 9:31 Sam
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 05-01-2009
    • Stavanger
    • Wannabe

Nattefrykt

Heisann,
    Jeg har nettopp startet mitt første prosjekt som forfatter. Idèen har jeg hatt lenge, og endelig har jeg samlet mot til å begynne.
    Det å være ny i skrivermiljøet fører med seg litt usikkerhet. Hvor vanlig er det å skrive på engelsk? Selv finner jeg det lettere å bygge stemning, samt skildre på engelsk - dette kommer nok av at litteraturlisten min eksklusivt består av engelske bøker.

Paragrafen jeg nå skal poste er andre avsnitt i første kapittel/introduksjon. Introen blir veldig kort, gjerne et halvt A4 ark. Grunnen til at jeg spør etter tilbakemeldinger allerede er for å finne ut om teksten er kaptiverende og gir deg lysten til å lese videre. Kommenter gjerne på språket!

Takk

"
    Fear strikes my heart as i look upon the firmly shut door that restricts my freedom to this miniscule padded cell. I can only begin to imagine the loathesome fear which i will endure when the bright day shifts to the overwhelming darkness of the night. The terrors are becoming stronger – to the point where I am unsure to live the next day. My only hope now, is that of death – releasing me from the bounds of this enduring nightmare.
                                                                                                                                                                                                                "

•  05-01-2009, 13:14 2026 in reply to 2025

• RAG is not online. Last active: 10-28-2009, 13:38 RAG
    • Top 75 Contributor
    • Joined on 07-22-2008
    • Wannabe

Re: Nattefrykt

Hei Sam!

Det er ingen tvil om at du berhersker engelsk bra, både gramatisk og formulativt. Personlig syntes jeg kanskje det blir i overkant pompøst og "skoleflinkt" språklig sett, og at det lett kan dra oppmerksomheten min bort fra historien og stemningen du forsøker å beskrive. Jeg vil i utgangspunktet råde deg til å skrive mer populær og folkelig engelsk, men hva vet jeg, kanskje språket du benytter er et bevisst verktøy som er tilpasset historiens overordnede kontekst?

Uansett, lykke til med skrivingen!

Shoot for the moon. Even if you miss, you will land among the stars
  •  05-01-2009, 13:51 2028 in reply to 2026

• Sam is not online. Last active: 05-09-2009, 9:31 Sam
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 05-01-2009
    • Stavanger
    • Wannabe

Takker for flott svar, RAG. Jeg er egentligt ganske bevisst på å bruke rike sammensetninger av ord, jeg syns det hjelper historien å gi et inntrykk som skiller seg fra andre tekster i lignende sjangrer. Jeg er også en iherdig fan av gammel horror, derfor vil jeg prøve å holde meg tro til sjangeren jeg verdsetter mest.
  •  05-06-2009, 23:03 2031 in reply to 2025

• Amber is not online. Last active: 21 Dec 2011, 8:06 Amber
    • Top 10 Contributor
      Female
    • Joined on 07-14-2008
    • Bergen
    • Forumist

Hei og velkommen blant oss som ikke klarer å la være å skrive. 

Mitt første inntrykk av det du skriver er at jeg vil lese mer. Du har klart noe helt unikt, nemlig å fange min interesse etter bare noen få setninger. Big SmileDu har et rikt språk og skriver godt, men det kan bli slitsomt for leseren om hele historien skrives i denne stilen.

Du spør om hvor vanlig det er å skrive på engelsk. Det aner jeg ikke, men ønsker du å få publisert en bok på engelsk må du beherske språket til fulle. Vanlig skoleengelsk duger ikke, men det ser så langt ut til at du har kontroll på språket.

Håper vi får lese mer. Lykke til videre.

Amber 

as if a person needed idleness in which to grow peculiar.
  •  06-19-2009, 0:42 2095 in reply to 2031

• Liniana is not online. Last active: 06-03-2010, 7:45 Liniana
    • Top 25 Contributor
      Female
    • Joined on 06-16-2009
    • Malvik
    • Wannabe

kjenner at jeg får lyst til å koke meg noen liter med te og sette meg under teppet for å se hvor denne begyndelsen tar meg.

Jeg har bare svarte bananer i kjøleskapet. Og kjekspakken er alltid tom.
View as RSS news feed in XML