Forfatterforum

Et åpent forum for kommende og etablerte forfattere og agenter
Welcome to Forfatterforum Sign in | Join | Help
i Search

"On the road"

Last post 03-23-2006, 8:56 by Eir. 37 replies.
Page 3 of 3 (38 items)   < Previous 1 2 3
Sort Posts: Previous Next
  •  03-17-2006, 10:14 593 in reply to 592

Re: Et godt tegn...?

Syns definitivt du konne fått enn begrunnelse, stå på eir, eg e sikker på du vil klara å fådet udgitt enn gong!

Lev live mens du kan, det komme isje i reprise.
    Det e bedre å angra på den enn jor enn det enn isje jor.
  •  03-17-2006, 14:22 595 in reply to 592

• Chiobe is not online. Last active: 12-05-2008, 4:46 Chiobe
    • Top 10 Contributor
      Male
    • Joined on 01-30-2006
    • Åfjord
    • Forumist

har du tenkt på at du kansje kan gi ut boken selv, eller prøve et annet forlag? er alltids en måte å få gitt ut boka på, er bare å finne den.

alt er mulig, det umulige tar bare lengre tid
  •  03-17-2006, 14:45 596 in reply to 595

• Rebecca is not online. Last active: 14 Oct 2008, 1:56 Rebecca
    • Top 10 Contributor
      Female
    • Joined on 02-23-2006
    • Stavanger
    • Forumist

Enig med Chiobe.. Prøv i det minste et annet forlag =)

Tenk på JK Rowling.. Hun prøvde ikke akkurat bare et forlag! Men se så stor suksess bøkene har fått! Bare fortsett å prøve. Finnes en masse forlag i Norge. Kanskje Cappellen var ute etter en litt annen type...?

Mvh

Rebecca

•  03-18-2006, 8:56 597 in reply to 596

• Velvet is not online. Last active: 06-20-2008, 13:55 Velvet
    • Top 10 Contributor
      Female
    • Joined on 01-04-2006
    • Oslo
    • Forumist

Det var synd å høre Eir, men det er nok av forlag igjen å prøve. Alle de som i dag er "størst" her i landet, har neppe alltid fått ja med første forsøk de heller. Hadde det vært så enkelt å få gitt ut bøker, hadde det vært enkelt, men når man bare har noen få % sjangs hos hvert forlag - kan det være du må gå noen runder. Forlagene gir jo ikke ut ubegrenset med antall bøker hvert år, så de må plukke de "de" har mest tro på kan klare seg best i bokmylderet.

Hun første som leste det, likte deg jo - så du ble ikke helt nedslakta (må ikke glemme det). At hun første likte det, skulle være et godt tegn på at du en gang kanskje får gitt det ut. Det er sikkert ikke første manuset hun har lest. Kanskje du må jobbe litt mer med det før det blir godkjent, men det kan det jo vel verdt om det blir utgitt :)

Så hold motet oppe Eir. Norske vikinger lar seg ikke knekke så lett :)

•  03-19-2006, 6:21 599 in reply to 595

• Eir is not online. Last active: 04-20-2008, 23:54 Eir
    • Top 10 Contributor
      Female
    • Joined on 01-04-2006
    • Trondheim
    • Forumist

Dere må ikke tro at jeg skal gi meg med skrivingen altså! Jeg tar med meg "ærfaringen" videre, og fortsetter der jeg slapp.

Bra forslag, Chiobe (!) men jeg tror ikke jeg skal sende det samme manuset inn til et annet forlag, eller prøve selv... du skjønner, jeg tror det er masse jeg burde ha ryddet opp i der. Noen kjedelie beskrivelser... who knows, kanskje jeg får et nytt syn på innholdet, og må skrive om alt sammen...
    Jeg la jo ut det som var "prologen" her inne, og du fikk meg til å innse at "nei, det kan ikke være en prolog!" siden den åpenbart var for lang.
    Det er egentlig hovedsaken i at jeg ikke vil sende det inn til noen akkurat nå. Jeg skal bearbeide det en gang til (*sukk, det er så mange sider*!) og luke ut alt det veldig overflødige - altså det blir ikke noen bok hvs en ikke overdrver litt, men en bør vel ikke ta for hardt i...

mvh Eir (som ikke gir opp så lett...)
    det kommer en dag - i morgen!
  •  03-19-2006, 7:37 603 in reply to 599

det e bra det eir. :)

Lev live mens du kan, det komme isje i reprise.
    Det e bedre å angra på den enn jor enn det enn isje jor.
  •  03-20-2006, 1:25 604 in reply to 599

• Morten is not online. Last active: 03 Jan 2009, 6:23 Morten
    • Top 10 Contributor
      Male
    • Joined on 07-17-2005
    • Tønsberg
    • Superforumist

Det var synd Eir,

Du må huske at for nesten 100% av alle nybegynnere så betyr første publisering en runde med flere forlag. Pynt på det du føler du må pynte på, men ikke slutt å sende inn manuset. Bare ikke bryt en av de helligste reglene; ikke send inn til mer enn ett forlag av gangen! Dersom du skulle bli antatt av to forlag samtidig så vil nok det forlaget som blir dumpet ikke synes at du er spesielt profesjonell, og det kan ødelegge sjanser for neste manus...

Stå på med hele bokserien din Big Smile [:D]

Men i hælvete æ Kai, du har jo drete i biddèn!
  •  03-23-2006, 8:56 610 in reply to 604

• Eir is not online. Last active: 04-20-2008, 23:54 Eir
    • Top 10 Contributor
      Female
    • Joined on 01-04-2006
    • Trondheim
    • Forumist

Morten: Jeg skal ikke sende det inn til flere forlag sammtidig - det har jeg lest masse om på nettet at er det dummeste man kan gjøre... Utrolig mye en kan finne på nettet!

Jeg holder meg til det første manuset i tiden fremmover for det trenger en overhaling med stor O, men selv leksene mine går i første rekke uansett hva det er som skjer. Det er ikke så lurt å ligge etter på leksefronten når det er så mye algebra i mattebøkene... *S*

Eir

det kommer en dag - i morgen!
Page 3 of 3 (38 items)   < Previous 1 2 3
View as RSS news feed in XML