Forfatterforum

Et åpent forum for kommende og etablerte forfattere og agenter
Welcome to Forfatterforum Sign in | Join | Help
i Search

Det går an!

Last post 02-01-2006, 14:44 by Glennjo. 2 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  11-14-2005, 4:36 107

Det går an!

Hei og hopp!
    Har fått avtale med et forlag og driver og jobber med første bok i det jeg håper skal bli en lang bokserie, og vil bare si til alle som elsker å skrive og drømmer om å bli utgitt- ikke gi opp, skriv flere manus, og send inn til flere forlag! Før eller siden går det! Tenk at for hvert nei, er du et hakk nærmere et ja!  Jeg sendte inn tre manus før jeg fikk napp. Den første gangen jeg ble refusert, var jeg sønderknust, men lærte veldig mye av kritikken jeg fikk. Den andre gangen gjorde mye mindre vondt. Jeg lærte enda mer- og ble enda mer innstilt på at JEG SKAL VISE DEM! Og den tredje- ja, da ringte telefonen! Det gjør den for dere også, bare ikke gi opp. Skriv mye, og ikke minst, LES mye. Ikke lytt til de som sier at du ikke klarer det. Dem er det altfor mange av. Oppsøk mennesker/ steder som gir deg inspirasjon. Lytt bare til det positive- og steng ute alt det negative. Lytt til din indre stemme! Ikke gi opp!  

Klem fra Dreamgirl 

•  01-06-2006, 7:46 175 in reply to 107

• Eir is not online. Last active: 03-23-2009, 14:12 Eir
    • Top 10 Contributor
      Female
    • Joined on 01-04-2006
    • Trondheim
    • Forumist

Re: Det går an!

Jeg trodde det var et pirka lite nåløye forfattere måtte igjennom for å få antatt bøker - dette ga meg virkelig lyst til å fortsette!! Nå ser jeg jo at det er mulig... Jeg vil sikkert bli ferdi med manuset mitt til sommern (ja, jeg setter meg et mål om å bli ferdi da)Smile [:)], og da skal jeg prøve!

Eir

det kommer en dag - i morgen!
  •  02-01-2006, 14:44 316 in reply to 175

Re: Det går an!

Selvfølgelig er det ikke umulig, det kommer jo ut rundt 40 debutanter hvert år og det er uten debutantene fra barn og ungdomsbøker.

Men det er et nåløye også. De største forlagene mottar rundt 5000 manus i året, rundt 1% blir bøker resten blir refusert. Så lett er det heller ikke.
View as RSS news feed in XML