Forfatterforum

Et åpent forum for kommende og etablerte forfattere og agenter
Welcome to Forfatterforum Sign in | Join | Help
i Search

E-bøker...

Last post 02-20-2006, 5:32 by Gle. 2 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  02-08-2006, 0:47 341

• Lurk is not online. Last active: 02-09-2006, 16:16 Lurk
    • Top 100 Contributor
    • Joined on 02-08-2006
    • Wannabe

E-bøker...

Hei!

Jeg har startet et lite prosjekt med å publisere bøker på nett, altså såkalte e-bøker. Jeg har således startet et forlag som heter Norwegian eBooks.

Målet er at det skal bli lettere for forfattere generelt å få publisert sine manus uten å måtte bli flådd av andre griske forlag eller være bundet til et forlag i all evighet.

Jeg tror på friheten til å kunne velge det som passer best ihht publisereing, etc.

Om dette virker interessant kan man ta en tur innom www.norwegian-ebooks.no.

Med vennlig hilsen

Lurk

NB!

Jeg leverer også illustrasjoner til bøker og magasiner. Om man er interessert i illustrasjoner til et manus eller et cover kan man ta turen innom www.fosses-ill.net. Her vil man finne en del illustrasjoner som har vært publisert i blader og magasiner. Det er nå i den senere tid at jeg har begynt å lage cover og illustrasjoner til bøker. Disse blir lagt ut på fosses-ill.net etterhvert, men om man har lyst til å se på dem i forkant er det bare å ta kontak (gjerne gjennom kontaktinfoen som er oppført på begge websidene).

•  02-12-2006, 7:16 367 in reply to 341

• Morten is not online. Last active: 03 Jan 2009, 6:23 Morten
    • Top 10 Contributor
      Male
    • Joined on 07-17-2005
    • Tønsberg
    • Superforumist

Re: E-bøker...

Hei,

Dette er et bra initiativ. Jeg har et par spørsmål: Kommer dere til å tilby bare pdf format, eller vil dere kunne tilby f.eks. MS Reader eller tilsvarende for Mac som folk ofte har på PocketPC eller andre elektroniske duppeditter?

En annen ting er at jeg reagerte på betingelsene. At dere kan bryte avtalen med forfatteren når som helst, men forfatteren må betale kompensasjon dersom han eller hun bryter. Jeg vet ikke hva som er industristandard betingelser, men dette punktet satte en liten brems i meg i forhold til å sende inn manuskript her.

Men i hælvete æ Kai, du har jo drete i biddèn!
  •  02-20-2006, 5:32 382 in reply to 341

• Gle is not online. Last active: 03-13-2006, 17:27 Gle
    • Top 50 Contributor
    • Joined on 02-17-2006
    • Wannabe

Re: E-bøker...

"Målet er at det skal bli lettere for forfattere generelt å få publisert sine manus uten å måtte bli flådd av andre griske forlag eller
    være bundet til et forlag i all evighet."
    Dette er fullstendig misvisende.
    Man betaler ikke for å utgi bøker om man ikke velger å utgi selv.
    Man er ikke bundet til et forlag i all evighet, men skriver kontrakt bok for bok.

View as RSS news feed in XML