Du sitter og skriver. Endelig kjenner du konsentrasjonens mørke senke seg i sjelen. Ding, der kom jammen meg Jånni Kato på MSN, kanskje best å slå av en prat. Lenge siden jeg sjekket Facebook nå? VG Nett har muligens en ny toppsak, best å titte innom. Har noen svart på foruminnlegget mitt nå? Det er jo seks minutter siden jeg sjekket sist.Oi der linket jammen Jånni Kato til en kattevideo på Youtube...
Kjente saker?
Jeg har testet et minimalistisk skriveprogram de siste timene. Det nydelige med dette er at det går i fullscreen og blokkerer alle de distraherende elementene en datamaskin har i dag. Du kan selv velge hvilke fargekombinasjoner du vil ha på skrift/bakgrunn, slik at du kan finne den som passer best til sinnstemningen din. Det virker så overbevisende at jeg nå har skaffet meg fullversjonen (som koster knappe 100 spenn).
Programmet heter Writeroom, og kan prøves gratis i 30 dager. Mer informasjon finner du her: http://hogbaysoftware.com/products/writeroom
– Success is not final, failure is not fatal: Its the courage to continue that counts.
– Churchill