Forfatterforum

Et åpent forum for kommende og etablerte forfattere og agenter
Welcome to Forfatterforum Sign in | Join | Help
i Search

Trenger råd...

Last post 08-27-2009, 8:31 by CeceliaHelene. 1 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  08-27-2009, 3:26 2290

Trenger råd...

Heihei folkens.

Jeg lurte på om noen kunne gi meg et par gode råd for å komme igang med å skrive.  Har en hel haug gode ideer som surrer rundt i hodet, fantastiske historier og beretninger som spiller for det indre øyet, men store problemer med å få det ned på papiret.  Det føles nesten som om hodet er ultra-sikkert kodet hvelv, type dem du ser på film som Tom Cruise, Brad Pitt eller George Clooney må gjennom en rekke halsbrekkende stunts for å bryte seg inn i.  Og det står åpent dagen lang, men så snart jeg finner fram PCen, eller penn & papir så blir det "red alert" og hvelvet går i full lock-down.  Så slumpet jeg tilfeldigvis over dette nettforumet, og håpte det kunne hjelpe å spørre noen like-sinnede om hjelp.  Så, er det noen Cruise/Pitt/Clooney'er der ute som kan hjelpe meg å bryte ned barrieren og få satt tankene i system/begynne å skrive?

Det er som om all artikkel og essay puggingen sammen med Ibsen og ripsbuskene fra mange års skolegang har drept all evne til å skrive historier.

Har èn historie som jeg har klart å få ned på papiret, til en viss grad, og det er et "Quest" manuskript for et online-spill som heter RuneScape.  Skulle bare så gjerne få ut novellene og romanene som ligger gjemt der i hvelvet også.

Håper noen kan hjelpe :-)

•  08-27-2009, 8:31 2292 in reply to 2290

Re: Trenger råd...

Jeg tror jeg har lest det her eller andre steder om noen gode råd for å begynne å skriveStick out tongue

Du starter med å skrive hele historien ned på en halv til en side.
    Så skriver du litt mer utdypende, en til fire sider.  
    Deretter deler du opp i kapitler og skriver litt til hvert kapittel.
    Og så kan du begynne på selve historien.

Jeg husker ikke om dette var akkurat den riktig oppskriften, men det var noe i den duren Stick out tongue

Det var noe liknenes jeg gjorde når jeg skulle starte. Jeg skrev opp stikkord istedenfor linjer, synes det er enklere når jeg skal se på de senere mens jeg skriver Stick out tongue
    Sikkert noen andre som kan svare på dette bedre enn meg, men håper det hjalp litt hvertfall Smile
View as RSS news feed in XML