Hei!
Jeg er helt ny her inne, og er litt usikker på aktivitetsnivået og mengden deltakere her inne men det ser da ut til at det er en viss aktivitet her...ergo tar jeg sjansen på et lite innlegg.
Saken er den at jeg har gått på en smell og skrevet en novelle/kort historie jeg ikke ser noen mulighet for å utvide til noe mer omfattende. Siden jeg liker å skrive, selv om jeg kun nylig har begynt å gjøre alvor av det og produsere tekst planmessig (har skrevet mye tekst til musikk opp gjennom årene og noen ynkle forsøk på dikt), og i tillegg har lyst til å tjene litt penger på skrivingen ved siden av dagjobben ser jeg for meg at jeg kan gjøre haneben til ett eller flere ukeblader i håp om at de har lyst til å kjøpe noen av historiene mine. Utfordringen her er at jeg er en smule usikker på hvordan jeg skal gripe saken an for å sikre et best mulig resultat.
Min første innskytelse er å lete frem en epostadresse på diverse websider, legge ved historien jeg har lyst til å selge og supplere med litt opplysninger om meg selv og hva jeg håper på å oppnå, etterfulgt av et freidig trykk på "send"-knappen.
Skepsisen begynner å gjøre seg gjeldende når jeg søker på disse ukebladene og ikke finner stort annet enn generelle epostadresser av typen postsomaldrileses@ukebladet.no og noen postadresser.
MItt spørsmål er da: tror dere at det er smartere av meg å ta meg bryet med å printe ut historien, fortsatt legge ved et innsmigrende og informativt skriv om meg og hva jeg håper å oppnå (gjerne med en åpning for å levere noveller fast til aktuelle interessenter) og rett og slett sende dette i en konvolutt (merket med hva?) på gamlemåten (Posten heter det visstnok) til blader jeg håper å fange interessen til?
I tillegg ser jeg at denne novellen (eller hva vi nå skal kalle det) endte opp på rundt 3000 ord..det er kanskje litt langt?
Tips og råd (gjerne også råd som går utenfor det jeg dekker med spørsmålet mitt) mottas med en stor porsjon takknemlighet og ydmykhet
Blackadder: Baldrick, have you no idea what irony is? Baldrick: Yes, it's like goldy and bronzy only it's made out of iron.