Takk for tilbakemelding, jeg er ikke riktig ferdig med kapitel 1-5 ennå, jeg driver for øyeblikket og leser gjennom min roman igjen, har faktisk ikke lest hele mer enn 1-2 ganger sammenhengende, jeg ser at ulike deler av romanen sliter med ulike problemer, dette ser jeg som et resultat av at jeg har skrevet den over lang tid og endret meg en del. Jeg leste for eksempel nettopp kapitel 14, og for meg virker det perfekt uten noe behov for endring, og jeg tror det holder seg relativt bra derfra helt til slutten. (Grunnen til at jeg sendte boken inn var jo at jeg hadde glemt hvor dårlig starten er:P)
Fortellerstemmen f.eks. vil jeg kutte ned mer, hater faktisk selv når den 4. vegg blir brutt i en fortelling, så aner ikke hvorfor jeg får så lyst til å bryte den selv hele tiden... Jeg ser behovet for å ta historien mer alvorlig (når jeg leser deler som er
godt skrevet, blir jeg faktisk hekta som når jeg leser en god
spenningsbok, så når fortellerstemmen avbryter moroa, så fjerner jeg den fra nå av)
Noe uventet var det at du klagde på lydeffektene, her trodde jeg altså jeg hadde utført en viktig jobb som ofte glemmes...
Ryddigheten i språket varierer også, noen steder viser jeg et godt ordforråd og noen steder bruker jeg kjedelige, basiske ord... i kapitel 14 syns jeg altså ordene passer perfekt.
Jeg vil se mer på kapitel 1-5 fortsatt, men så har det seg slik at jo mer komplett resten av boka er, jo mer mening føler jeg at jeg kan legge inn i begynnelsen (siden ingenting i historien var planlagt, bestod starten av mange tilfeldige og irrelevante småhendelser, jeg har byttet ut mye, slik at historien nå virker som den faktisk var planlagt)
Dette er altså hvordan jeg ser det, jeg er stort sett enig med dere, og jeg vil fortsette å forbedre til jeg er fornøyd (jeg var egentlig ikke det ennå)
Kapitel 2 og 3 er nå slått sammen;)
Men om noen har noe å klage på som ikke er nevnt gjerne si det.