Hei Øyvind,
Takk for tilbakemeldingen. Jeg merker selv at jeg trenger mer trening på å beskrive ting. Jeg klarer actionscener relativt greit hvor man ikke dveler for lenge ved hver ting men raser avgårde og prøver å få pumpet opp leseren. Men når jeg skal balansere med roligere partier sliter jeg. Jeg er helt enig i din tilbakemelding. Teksten min kunne vært mye kraftigere, og ville vært det med dine endringer. Det er vel derfor man setter seg ned og finleser og skriver om (ofte flere ganger) før en tekst publiseres. Problemet er at jeg kjenner meg selv så godt at jeg ikke stoler nok på meg selv til å ha med en slik tekst i det hele tatt. Istedet for å gjøre slik som du foreslår så ville jeg nok, hvis jeg hadde lest gjennom og skrevet om selv, bare kuttet ut hele eller mesteparten av teksten og falt tilbake på det som er litt mer konkret og som jeg stoler mer på meg selv på.
Men forhåpentligvis så vil jeg få åpnet meg selv litt mer ved å følge disse små skriveøvelsene.
Tilbakemeldinger:
Øyvind: Jeg synes teksten din var bra bortsett fra en ting. Jeg fikk ikke helt hold på stemningen. Siden teksten din legger mye mer an til en stemning enn min er så ville jeg kanskje ventet at den var litt mer konsistent. Når jeg begynner å lese den så får jeg en litt melankolsk, nesten dyster stemning, men så kommer det en seksjon om friske, røde roser igjen og en leende treåring. Og så daler det litt ned i en dyster tone igjen for så å ende positivt. Det kan hende det bare er jeg som ikke klarer å leve meg nok inn i teksten når den leses på PC, men dette er ihvertfall førsteinntrykket mitt. Men absolutt en bra besvarelse av denne øvelsen.
Inger-Johanne: Det første som slår meg er at du skriver om en hankatt som heter Miss... Stakkars kjønnsforvirrede katt 
Neida, seriøst, dette er en god liten tekst. Det eneste jeg reagerer litt på som bryter med det jeg tror du vil formidle er setningen "En liten latter slipper ut mellom de smale leppene mine". Når jeg leser om noen som har smale lepper så er de enten sinte eller lignende, eller så er de ute i ugang. Så dette uttrykket i din tekst skurret litt i mine ører. Men alt i alt en god tekst til denne oppgaven.
Morten
“I write one page of masterpiece to ninety-one pages of shit,” Hemingway confided to F. Scott Fitzgerald in 1934. “I try to put the shit in the wastebasket.”