Forfatterforum

Et åpent forum for kommende og etablerte forfattere og agenter
Welcome to Forfatterforum Sign in | Join | Help
i Search

Prologen til Klanen

Last post 03-26-2007, 11:42 by Rebecca. 16 replies.
Page 1 of 2 (17 items)   1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  •  02-28-2006, 16:43 456

• Rebecca is not online. Last active: 26 Apr 2010, 12:51 Rebecca
    • Top 10 Contributor
      Female
    • Joined on 02-23-2006
    • Stavanger
    • Forumist

Prologen til Klanen

Lagt ut ny versjon lenger nede!

•  03-01-2006, 4:38 459 in reply to 456

• Chiobe is not online. Last active: 12-05-2008, 4:46 Chiobe
    • Top 10 Contributor
      Male
    • Joined on 01-30-2006
    • Åfjord
    • Forumist

Re: Prologen til Klanen

nå begynner det å ligne en prolog ja. fordi det funker som en vekker.

Historien er bra lagt opp, og du bygger opp mot et mulig klimaks. men du dreper noe av spenningen med settningen "Jeg vet du klarer det, hvis ikke hadde ikke jeg vært her nå", for da vet du jo at personen din er "dømt" til å lykkes. det føler jeg at dreper spenningen litt.

teksten er ellers bra skrevet, uten alt for mye beskrivelser. om den er en prolog eller første kapitell kommer litt ann på hvordan du ser det. men jeg ville mer kalt det et kapittel, men det er nå meg.

alt er mulig, det umulige tar bare lengre tid
  •  03-01-2006, 6:11 461 in reply to 459

• Top 10 Contributor
      Female
    • Joined on 02-23-2006
    • Stavanger
    • Forumist

Takk for tilbakemelding, Chiobe =)

Jo, kan vel kanskje utelate den setningen der, ja... Var ikke akkurat helt nødvendig og ødela nok litt, slik som du sier.

La merke til en liten feil jeg har gjort som du ikke rettet. Ikke den som er lettest å legge merke til, gjerne. Men jeg sier at Ethram er fra år 13, og at han blir tatt til år 2013. Også sier jeg at det er 1000 år fram  tid. Men det er da 2000? Så da retter jeg det på det ekte manuset, men jeg gidder ikke rette det på det som ligger ute her.

Men det vil nok forbli en prolog, ettersom det blir den eneste delen som er skrevet gjennom Ethrams øyne. Resten vil dessuten foregå i dette årtusenet, hvis du tar vekk de få gangene til noen skal reise tilbake i tid. Blir maks tre ganger til, tror jeg.

Mvh

Rebecca

•  03-12-2006, 10:28 557 in reply to 461

• Top 10 Contributor
      Male
    • Joined on 01-30-2006
    • Åfjord
    • Forumist

jeg la ikke merke til det engang Embarrassed [:$]
    sikkert mange som legger merke til sånne ting, men er mer innholdet jeg tenker på.

•  03-13-2006, 8:01 563 in reply to 557

Hei.
    Bra:) men husk det e unnødvendig å sei ting  to ganger(det me den røa dørå så sto i kontrast te resten av bygningen).

Lev live mens du kan, det komme isje i reprise.
    Det e bedre å angra på den enn jor enn det enn isje jor.
  •  03-14-2006, 5:27 570 in reply to 563

• Top 10 Contributor
      Female
    • Joined on 02-23-2006
    • Stavanger
    • Forumist

Takk for at du sa fra. Det var faktisk en stor tabbe, det. Jeg skulle liksom flytte den beskrivelsen av døra, men så har jeg glemt å fjerne det der det ikke skulle stå lenger... =S
  •  03-20-2006, 13:42 605 in reply to 570

• Top 10 Contributor
      Female
    • Joined on 02-23-2006
    • Stavanger
    • Forumist

Nytt forsøk...

Forandret litt på prologen. Takknemlig for konstruktive tilbakemeldinger =)

NY VERSJON LENGER NEDE

”Hva finnes egentlig her på Jord? Og hva ble vi skapt av?” Spørsmålene var ikke rettet til noen. De ble bare stilt rett ut i tomme luften. Men et svar fikk han.

”Alt og ingenting. Alt er skapt av ingenting. Hele universet, planetene, stjernene, dyr, blomster og trær. Alt du ser rundt deg, óg alt du ikke ser, er skapt ut av ingenting. Og da er vi like mye ingenting. Og hva er da alt? Ingenting. Så alt finnes, men alt er ingenting.” Ethram snudde seg rundt for å stirre opp på en høy, ung mann med brunt, langt hår gredd bakover i en hale. Mannen hadde et svart klede foran øynene. Var han blind?

”Jeg er ikke blind,” sa mannen, akkurat som om han hadde lest tankene hans, ”For hvem trenger øyne for å se? Bare en tror, går og finnes alt. Alt eller ingenting. Velg selv hva du vil tro på, og sjebnen din vil rette seg etter det.”

”Kom med meg. Jeg skal lære deg alt du ønsker å lære og mye mer. Sammen kan vi finne ut mye rart som en ikke kommer på å stille spørsmål om engang,” Stemmen hans var dyp og vennlig. Hvorfor ikke? Han reiste seg opp og fulgte etter den høye, unge mannen. Ethram visste ikke hvor de gikk. Og da de endelig stoppet, husket han ikke hvor de hadde gått en gang. Og han visste i hvert fall ikke hvor de var. Stedet var helt ukjent. Et lite hus i en farge som lignet sølv. Men sølv var det ikke. Det var et ukjent materiale. Jern var det heller ikke. Det virket mye kraftigere. Midt på dette snodige huset var det plassert en rød dør som sto i sterk kontrast til resten av bygningen.

”Hvor, hvor er vi?” fikk Ethram, etter en liten stund, stammet fram.

”Greenwich, England, 2013 etter kristus.” svarte mannen. Han virket litt kjent nå i dette lyset.

”2013? Mener du i år 2013? Men... Vi er da i år 13? Og... Kjenner jeg deg?” Spørsmålene stormet rundt i hodet hans.

”Hm... Full av spørsmål, ja? Du skal få svar når vi har kommet oss inn,” sa mannen og åpnet den knall røde døren ved å enkelt skyve den opp. Innsiden var bare enda mer utrolig. Rommet var møblert i svart og hvitt og dette harde, jern-materialet. Han kunne ikke unngå å røre ved et bord i dette materialet. ”Hva er dette for noe?”

”Sratzium, heter det. Ganske ny vare... Dette huset er et blandt fem som er bygd i dette materialet. Mye kraftigere enn jern. Mye lettere å holde også,” smilte den unge mannen.

”Sratzium? Har jeg aldri hørt om...” responderte han undrende.

”Husk at dette er to tusen år senere i tid,” minnet mannen ham på. Men hvordan skulle han liksom ha klart å komme seg så langt fram i tid, uten å legge merke til det? Han skulle da vært død nå?

”Følg meg til stuen, så kan vi sette oss ned der og snakke litt. Jeg har mye å fortelle deg.” Enda en rød skyvedør. Også stod de i et rom dekorert i samme stil som det forrige. Svart, hvitt og sratzium. I dette rommet var det også noe som kunne ligne på et svart lerret innrammet i dette de kalte ”sratzium”. Et blankt svart lerret. ”Og det er hva?”

”Åh, tven,” smilte mannen, ”Den blir ikke oppfunnet på en stund for deg.”

”Tven? Og hva brukes tven til, da?” mye nytt gjorde ham forvirret, men akkurat dette ville han gjerne vite.

”Du kan jo se selv,” foreslo mannen og plukket opp en flat, liten og blank planke fra et bord av sratzium. Han trykket på et spesielt punkt på den.

”Mhm? Og hva nå?” spurte han.

”Se på skjermen,” svarte mannen kort og pekte mot det blanke, svarte lerretet. Men det var ikke svart lenger. Et bilde hadde dukket opp på det. Og bildet bevegde seg! Nei, dette var for mye. Sratzium, bilder som beveger seg på lerreter. Hva ville bli det neste? ”Nok om det.” Mannen trykket på den flate lille tingen igjen, og lerretet ble på ny helt svart. Så gikk han bort til ham og tok fram hånden: ”Merlin, heter jeg,”

Han tok imot hånden og hilste høflig på Merlin. ”Ethram her.” Merlin henviste til en

benk, dekket av svart mykt stoff og store hvite puter i samme stoff, og de satte seg. En

lang stund bare satt de der, helt stille og betraktet hverandre.

Det var Merlin som brøt stillheten. ”Hva var de spørsmålene du stilte utenfor nå igjen?”

”Hm... Jo det var vel om jeg kjente deg fra før av? Og hvordan i all verden har jeg kommet meg til år 2013 uten å merke at alle disse årene har gått?” spørsmålene virket

ganske kompliserte å svare på, syntes Ethram. Men det viste de seg ikke å være for

Merlin. ” Det at du plutselig er i år 2013 er fordi jeg tok deg med fram i tid, til min tid.

Eller... Min og min tid. Jeg er jo født i år null. Akkurat som deg. Men jeg lever fremdeles

i år 2013, og det vil du også gjøre. For vi er en og samme person. Jeg er deg om to tusen

år.” Et bilde begynte å bygge seg opp i hodet hans. Alt dette stemte, ja. På et underlig vis.

”Vel, nå regner jeg vel med at du har skrekkelig lyst til å vite hvorfor jeg tok deg med hit? Ja, nå skal du høre... Jeg vil gi deg en del krefter og evner til å finne ut ting menneskeheten egentlig ikke har noe med å finne ut. Men du skal samle en gruppe mennesker og løse alle disse spørsmål om Gud og livet. Jeg sier ikke det vil bli lett, men jeg vil gjøre det lettere for deg. For jeg skal gi deg en del krefter. Som å reise tilbake i tid, fly, lese tanker og å sloss. Disse evnene må du fordele jevnt utover de menneskene du samler under din ledelse. Alle må ha en liten ting de selv kan bygge på.Men du kan ikke gi noen alt. Evnen til å leve evig vil jeg dessuten også gi deg. Og den skal du dele videre til et fåtall av dem som følger deg. Bare de du stoler mest på skal du gi evig liv. Hvis du velger feil, kan det gå gale, så vær forsiktig.

Til slutt vil jeg bare fortelle deg om noen krefter du kan få god bruk for. Men de er ikke så lette å få.. De er låst med en slags nøkkel. Ingen vet hva den nøkkelen er, og det må du finne ut. Arbeid med det målet, for de kreftene vil gi alle som er under deg like mye makt, og deg dobbelt så mye. Men dette er bare en myte jeg har hørt. Jeg vet ikke egentlig hva som gjemmer seg i de kreftene. Vet ikke hva de innebærer. Bare at en kan få svært mye makt av det.

Dra tilbake i tid og søk i alle kriker og kroker etter denne nøkkelen. Det kan være noe fysisk, eller psykisk. Ingen vet... Men nå tar jeg farvel. Bare husk hva jeg har sagt, og følg det,” smilte Merlin, ”Så farvel, og lykke til, min venn...”

Da Merlin hadde sagt det siste ordet, begynte verden og svartne for Ethram. Helt mørkt var det. Men ikke så lenge. Lyset kom ganske så plutselig tilbake igjen. Og der sto han i den slitte gamle bygningen han hadde stått i da han først møtte på denne høye, unge mannen som viste seg å ville forandre hele hans framtid.

•  03-21-2006, 5:45 607 in reply to 605

• Top 10 Contributor
      Male
    • Joined on 01-30-2006
    • Åfjord
    • Forumist

Re: Nytt forsøk...

Eller... Min og min tid. Jeg er jo født i år null. Akkurat som deg. Men jeg lever fremdeles

i år 2013, og det vil du også gjøre. For vi er en og samme person. Jeg er deg om to tusen

år.”

Er noe med den biten som ødelegger. For hvis
    Ethram møter sin fremtidige jeg, så forteller det jo han at han kommer til å klare alt. For har har jo på en måte allerede gjort det.

Du kunne ha spart den infoen til senere i boka/bøkene. Blir ikke noe gøy å vite at du overlever alt, for da blir det liksom ikke noe valg å gjøre. Valgene er jo alledede gjort.

Er hvertfall sånn jeg føler det, når jeg leser. om det er noen som legger merke til det, vet jeg ikke.

men ganske bra skrevet, fort sett sånn.

•  03-25-2006, 16:11 633 in reply to 607

• Top 10 Contributor
      Female
    • Joined on 02-23-2006
    • Stavanger
    • Forumist

Bra tips, ja =) Men sånn som jeg har tenkt det, er det ikke noe behov i å ta det vekk. Resten av boka pågår i år 2020. Da har jo alt Merlin sagt alt det der til seg selv for lengst. Men skulle jeg ha fortsatt i år 13, hadde jeg nok vært ganske enig med deg i at jeg kunne ha spart meg for den informasjonen.

Mvh

Rebecca

•  04-05-2006, 23:37 657 in reply to 605

• Macbeth is not online. Last active: 29 Mar 2010, 12:57 Macbeth
    • Top 10 Contributor
      Male
    • Joined on 04-06-2006
    • Bærum
    • Forumist

Viktige spørsmål du tar opp. Dette kan bli interessant, så fortsett å skriv på historien din. Et godt tips: Ikke bruk noe særlig tid på å redigere teksten din så lenge du ikke har skrevet ferdig historien.

"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music." (Nietzsche)
  •  05-15-2006, 10:01 725 in reply to 605

• Eir is not online. Last active: 03-23-2009, 14:12 Eir
    • Top 10 Contributor
      Female
    • Joined on 01-04-2006
    • Trondheim
    • Forumist

Ganske bra skrevet. Kanskje innrykk/ tydligere avsnitt? For det blir litt tett... men som sakt, det er bra skrevet.

Disse kreftene som du skriver om i slutten - jeg synes det blir unødvendig å si så mye om dem når Merlin selv sier at han ikke vet så mye. Spessielt den delen med nøkkelen, at ingen vet hva den er og at han må finne det ut. Det blir litt for konkret.

Eir =)

det kommer en dag - i morgen!
  •  05-15-2006, 11:35 726 in reply to 725

• Top 10 Contributor
      Female
    • Joined on 02-23-2006
    • Stavanger
    • Forumist

Tja... Videre hopper man rett til år 2020 når man kommer litt uti første kapittel (starter med en tidsreise). Og da har de jo allerede lett etter denne nøkkelen i over tusen år! Da får nesten Merlin fortelle at det er det som skal bli gjort i prologen (=

All informasjon jeg gir i prologen vil få små påminnelser senere, men du må ha lest prologen for å kunne skjønne alt. Derfor har jeg lagt inn all informasjonen om Kreftene.

Skal prøve å gjøre det litt luftigere.

Ellers takk for kommentar ^^

•  05-16-2006, 6:52 727 in reply to 726

• Eir is not online. Last active: 03-23-2009, 14:12 Eir
    • Top 10 Contributor
      Female
    • Joined on 01-04-2006
    • Trondheim
    • Forumist

Å ja.. Wink [;)] heh ups, det var ikke jeg helt klar over... men lykke til videre!

Eir

det kommer en dag - i morgen!
  •  03-24-2007, 15:07 1196 in reply to 727

• Top 10 Contributor
      Female
    • Joined on 02-23-2006
    • Stavanger
    • Forumist

Enda et nytt forsøk på prolog...

Jada, jeg har litt problemer med å være fornøyd med det jeg skriver.. Så her har dere enda en versjon av prologen min.. Håper på litt respons (=

-Får du lyst til å lese videre?

-Oppbygning?

-Greie beskrivelser?

-Andre ting å sette fingeren på?

------------

Rommet var lite, grått og trist. Det ville ha vært bekmørkt der inne hadde det ikke vært for den gyllne stearinlysflammen som lyste opp en slitt bordflate. Ved dette bordet i eik, satt Ethram ikledd vakre vaganter i blå silke. Den unge mannen passet ikke inn i omgivelsene. Han, velstående og rik, og dette rommet, helt slitt og utbrent. Men det var det eneste stedet han kunne være i fred. ”Å, Gud, hvorfor kan du ikke bare gi meg svar?” ropte han opp mot det mørke taket med fortvilt stemme. De brune øynene hans lyste av smerte. Smerte av ikke å vite. Stolen skrapte hardt mot det kalde steingolvet da han reiste seg og begynte å trave frem og tilbake i rommet. Tankene svermet fritt rundt i hodet hans mens de lange bena stredet over gulvet. Fem skritt og snu, fem skritt og snu… Hvorfor stemte ikke noe? For 1013 år siden var en mann født i en krybbe. Denne mannen var kalt Jesus Kristus og mente han var Messias, Guds sønn. Men hvorfor? Hva godt gjorde han egentlig? Ved å bli drept, altså? Den knakende lyden av at døra ble åpnet avbrøt ham og han snudde seg raskt rundt med ansiktet vendt mot døra.

”Hvordan våger du å…” begynte han, men sluttet brått. Den høye mannen i døren gjorde ham helt stum. Å se mot døren, var som å se inn i et speil! Bortsett fra øynene og håret. Hår og øyne var faktisk- grønne på denne mannen. ”Hvem- hvem er du? Er dette et triks? Kom deg vekk!” Ethram gjorde et sterkt forsøk på å holde stemmen sin stødig, men uten hell. Redselen i øynene hans fikk den andre mannen til å smile. Ikke et ondt smil, det virket faktisk heller medfølende. Men han gikk ikke vekk. Tvert om, han kom videre inn og lukket døren pent bak seg.

”Mitt navn er Merlin, og jeg har kommet for å gi deg svar på spørsmålene dine. Har du noe i mot at jeg setter meg?” Da Ethram ikke svarte, men bare stirret, sukket Merlin. ”Nå vel, vi skal ikke bli her lenge uansett. La oss bare begynne å gå med en gang. Kom over til meg,” kommanderte mannen, og mot sin egen vilje, beveget bena til Ethram ham sakte bort til Merlin.

Da han kom bort til mannen som nesten var maken til ham selv, puttet Merlin en stein inn i hånden på Ethram. Steinen var overraskende lett, syntes han. Den så ut som det sterkeste metall, men veide ikke mer enn en fjær. Nysgjerrig studerte han steinen nærme. Den var full av mønstre. Streker og spiraler satt sammen til noe som så ut å ha en mening. Et skriftspråk? I tillegg var steinen helt firkantet. Ikke en eneste bulk, og alle sidene var nøyaktig like lange. Det var han sikker på. Han kikket spørrende opp på mannen. ”Jeg forklarer senere,” sa han, ”For nå: Lukk øynene og tenk på kun én ting. Tallet 2013.” Det var ikke helt fristende for Ethram å lukke øynene i nærheten av denne mannen, men han turte ikke la være heller. Like etter kjente han en hånd på skulderen.

”Jeg skal lede deg.” Stemmen til Merlin var nesten litt faderlig, som om han visste hvor redd Ethram var nå og hadde lyst til å hjelpe ham, skåne ham for redselen.

De begynte å gå. Merlin ledet ham rett frem med en sikker hånd. Vekk fra døren. ”Hvor leder du meg?”

”Tenk på tallet,” var det eneste svaret han fikk.

2013, 2013, 2013… -

Vi skulle ha krasjet i veggen nå… -

2013, 2013, 2013… -

Går vi igjennom Frøken Lizas rom… -

2013, 2013, 2013… -

Ut på gaten! –

2013, 2013, 2013 –

”Se nå…” Merlin senket hånden sin vekk fra Ethram.

”Tror du ikke jeg vet hvor vi er? Vi står jo midt i ma-…” Stemmen hans døde sakte ut ettersom han åpnet øynene. Rundt ham var rektangulære gressplener og hard bakke. Det var noen smale forhøyninger i bakken hvor den var i nærheten av gressplenene. Og… på midten av hver gressplen sto det et svært, firkantet hus i tre! Hvite, røde, gule og blå hus var å se over alt. Det var kun ett som skilte seg ut.

Ethram sto rett utenfor en spesielt nøyaktig klippet plen med en ben sti av steinheller som førte til den rød inngangsdøren av et hus som så ut til å være av jern, bare blankere og sterkere. Huset var lavt, sikkert bare en etasje, og hadde ingen vinduer. ”Hvor er vi?” spurte han forvirret og så seg urolig om. Dette er ikke markedet…

”Inne,” sa Merlin og begynte å følge stien over plenen.

Døra åpnet seg automatisk så snart Merlin var rundt fem skritt fra den. Han var vant til dette, men Ethram var tydelig forbauset over alt han så rundt seg. Så snart han kom innenfor huset, stoppet han opp, lukket øynene og sukket. Alt det han så gjerne skulle fortalt denne mannen! Han ristet urolig på hodet ved å tenke tilbake på dette øyeblikket gjennom Ethrams øyne. De var ett, de to, bokstavelig talt. Huff, så ung jeg var… Men fremdeles så lik. Etter så mange år har jeg ikke fått et eneste grått hårstrå, kun varierende farger. Den ene villere enn den andre. Det sies at jeg snart vil nå svart… Og da, da dør jeg endelig. Jeg skal dø en fredelig død, men jeg kan ikke tillate at den kommer før Nøkkelen er funnet! Jeg – må – finne – Nøkkelen!

Et lite kremt fra Ethram fikk ham til å sprette øynene opp. ”Åh, beklager. Kom inn, Ethram.” Den ungen mannen kikket skeptisk på døren, som om den kom til å smelle igjen før han hadde gått helt igjennom. ”Jeg biter ikke,” smilte Merlin beroligende. Inni seg husket han dette så alt for godt. En fremmed komme brasende inn, dra ham med til en underlig verden hvor alt var så… uvanlig. Og ikke minst det å senere bli fortalt at han var kommet til år 2013! Men det måtte bli gjort.

Ethram entret rommet og så seg nysgjerrig om. Han rakk så vidt å komme seg inn før Merlin lot døra bli lukket. ”Hva…? Du stenger meg vel ikke inne?” Kvekket den unge mannen forskremt. Merlin ristet stille på hodet og gikk til den andre enden av rommet hvor han skjøv åpen en ny rød dør og gjorde tegn til at Ethram skulle gå inn først, selv om han visste at det ikke ville skje. ”Å nei, du! Du får gå inn først. Jeg skal ikke ha noe av innestenging her.” Han hadde det i seg alt da. Mistenksomheten. Et svakt smil formet seg om Merlins munn før han snudde seg og gikk inn i rommet. ”Hva smiler du sånn av?” Han svarte ikke. Ingen poeng i å svare. Smilet ville vekke Ethrams nysgjerrighet, det visste han.

”Kommer du?” han hørte sakte skrittene av at Ethram fulgte etter ham. Inn i et nytt liv. En helt ny verden. Nå skulle øynene hans åpnes.

*

Ethram satt stille i det lille rommet dekorert i svart og hvitt. Selv satt han på en svart trestol i matchende klær. Hele huset hans var fullt av de samme nyansene nå. Svart og hvitt, alt og ingenting, akkurat det samme. Merlin hadde fortalt ham alt om hvordan verden var drevet av ingenting. Så alt var ingenting. Alt var bare ens egen fantasi. Ingenting fantes. Det var vanskelig å tenke slik, men det hadde begynt å gå opp for ham nå som han hadde begynt å stifte Klanen. Du finne Nøkkelen! Hadde Merlin sagt, Nøkkelen til De Låste Kreftene. Finn den og bruk den. Løs de gåtene i verden som fremdeles står blanke. Men hold det hele skjult. Pass på at du bare tar inn folk til å hjelpe som du kan stole på. Tren deg og dine tilhengere opp til kamp. Sverd og never. Alt dere etter hvert kan finne på av våpen. Jeg etterlater deg en del krefter som du får finne ut av selv. Jeg sier bare litt. Tankelesing, tidsreising og et uvanlig liv.  Når du blir atten, vil du aldri virke eldre, men den dagen håret ditt bli svart som kull dør du. Bruk hva du etter hvert finner ut at du kan bruke. Ethram satt med den lille steinen i hånden nå. Bruk den til å reise i tid. Lær deg ting ingen andre vet om historien. Ikke nøl! Men vær forsiktig… Mesteparten av hva Merlin hadde sagt hadde virket som rent babbel av en gal mann, men Ethram kunne ikke noe annet enn å tro ham.

”La oss finne denne Nøkkelen. La oss bli sterke. La oss vinne kampen mot uvitenheten. La Merlin og meg bli ett. Jeg er fra nå av Merlin.” Ved hans side sto en franskmann. Hans første følger, Lorgotheren Quatron. På langefingen på venstre hånd bar han en ring med en Ørn . Ørnen bar magiske krefter, men måtte brukes klokt, og ikke bæres av Ethram selv, hadde han blitt fortalt.

Det var en svak glød fra denne Ørnen, som om den ikke bare var en helt normal ring. Det var noe mer. Det var av hvitt gull, og ørnens øye en liten smaragd. Men gløden var noe mangt mer enn edle materialer. Det var noe… mystisk ved det hele. Noe magisk. Det var helt stille i rommet, men så begynte Quatron å synge på en sang. Merlin så smilende opp mot ham. Og lyttet rolig.

”Arsonirth Baros Lartes

Arsonirth Baros Eran

Allires Eran”

Filed under: ,
  •  03-25-2007, 3:07 1200 in reply to 1196

• Macbeth is not online. Last active: 29 Mar 2010, 12:57 Macbeth
    • Top 10 Contributor
      Male
    • Joined on 04-06-2006
    • Bærum
    • Forumist

Re: Enda et nytt forsøk på prolog...

Dette ser bra ut. Fortsett Rebecca!

For å svare på spørsmålene dine: Nå er ikke dette slikt jeg leser så mye av, men jeg synes du har en fin prolog som bygger opp rammen rundt historien på en fin måte. Beskrivelsene er så bra at jeg skjønner hva som foregår selv om det er ganske merkelige ting som skjer. Det var ikke noe spesielt jeg ellers bet meg merke i så til slutt vil jeg bare si: keep up the good work!

Flisespikkeri anbefales å ta når du har skrevet ferdig hele historien.

"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music." (Nietzsche)
Page 1 of 2 (17 items)   1 2 Next >
View as RSS news feed in XML