Forfatterforum

Et åpent forum for kommende og etablerte forfattere og agenter
Welcome to Forfatterforum Sign in | Join | Help
i Search

Analyse av dikt

Last post 01-24-2009, 10:13 by Sitrusjenta. 2 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  01-21-2009, 15:45 1850

• Tom is not online. Last active: 10-30-2011, 8:39 Tom
    • Top 100 Contributor
    • Joined on 01-02-2009
    • Wannabe

Analyse av dikt

i
  •  01-22-2009, 2:17 1851 in reply to 1850

• Anne is not online. Last active: 09-04-2010, 11:50 Anne
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 01-09-2009
    • Wannabe

Re: Analyse av dikt

Hm...regner med du mener hvordan vi tolker det... vel, her er min tolkning (kanskje helt på jordet, men jeg prøver :-)

Det kan være lurt å gi oppmerksomhet også til den som holder seg i bakgrunnen, kanskje det er den som er nøkkelen til det du er ute etter (suksess, lykke, etc)

Dikt har aldri vert min sterkeste side :-) så det blir spennende å vite den egentlige betydningen....
  •  01-24-2009, 10:13 1858 in reply to 1850

Re: Analyse av dikt

Hei!

Jeg har ikke så mye peiling på dikt i grunnen, selv om jeg liker å skrive dikt selvStick out tongue

Men jeg synes at dette var fint! Lofferne som gikk fra gård til gård i gamle dager, pleide å se på hvordan katten oppførte seg når de kom til et nytt sted. Hvis katten var tillitsfull og kosete, kunne de være sikre på at da bodde det snille mennesker på gården. Men hvis katten snek seg unna og var sky, da bodde det som oftest sinte og uvenlige folk der, og det var nesten ikke vits i å spørre om å få overnatte. Det kan hende jeg er helt på jorde, men det er hvertfall sånn jeg tolker diktet. Katten er den "varaste i garden" Ta deg tid til å snakke med katten når du kommer, så kan den fortelle deg mye om hvordan folkene på gården virkelig er.

Fint dikt var det uansett!Smile

View as RSS news feed in XML