Forfatterforum

Et åpent forum for kommende og etablerte forfattere og agenter
Welcome to Forfatterforum Sign in | Join | Help
i Search

Trenger litt trøst, snufs.

Last post 04-26-2009, 4:50 by Anne. 6 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  04-17-2009, 12:24 2003

• Amber is not online. Last active: 21 Dec 2011, 8:06 Amber
    • Top 10 Contributor
      Female
    • Joined on 07-14-2008
    • Bergen
    • Forumist

Trenger litt trøst, snufs.

Boken min ble refusert i dag. [:'(] Ikke den jeg har lagt ut begynnelsen av her. Den er ikke ferdig ennå, men en jeg har hatt liggende et par år.

Men det var et veldig pent avslag, med oppmuntring til å skrive mer, sende dem mer og fortsette å forsøke å få utgitt boken. Det er det nærmeste jeg noen gang har vært utgivelse! 

Så når jeg bare har brukt et par dager på å synes synd på meg selv, så skal jeg fortsette på listen av forlag. Og jeg skal skrive ferdig boken om Nelia. Må bare furte litt først. Embarrassed

Amber

as if a person needed idleness in which to grow peculiar.
  •  04-17-2009, 14:48 2004 in reply to 2003

• Athleon is not online. Last active: 01-05-2011, 4:50 Athleon
    • Top 25 Contributor
      Male
    • Joined on 04-05-2009
    • Bærum
    • Wannabe

Re: Trenger litt trøst, snufs.

Det var leit å høre at de refuserte boken din, Amber. Det er lov å furte av den grunn. Jeg tror det er det aller skumleste med forfatterdrømmen; bli avslått av et forlag.

Men, for det er et stort men her nemlig, man skal jo alltid ta meg seg det positive innen saker og ting, og lære av det negative. Slik det høres ut som her så er det faktisk mer positivt enn negativt spør du meg! De sier jo tross alt at de har troa på at du kan få gitt ut denne boka, et "bedre" avslag enn det er det vel ikke mulig å få. Og de sier at de vil at du skal sende inn mer til de, det må jo bare bety at de likte måten du skrev på veldig bra.

Jeg syns du skal sende inn og sende inn helt til det ikke er flere forlag i Norge å sende inn til. Boken kommer garantert til å ville bli gitt ut av noen, det er i hvert fall sånn det høres ut fra dette forlagets side. Så jeg kan bare si lykke til videre, jeg vet du kan klare det! Smile

•  04-17-2009, 14:57 2006 in reply to 2003

Athleon har stort sett sagt det samme jeg ville si.

Opp med humøret og stå på, du er jo tydeligvis på god vei her!

Vi har troen på degWink

•  04-20-2009, 12:49 2007 in reply to 2003

• norne is not online. Last active: 04-20-2009, 13:20 norne
    • Top 50 Contributor
    • Joined on 09-02-2008
    • Wannabe

Rekner med du er ferdig med furtinga og i full gang med skrivinga no Wink Syns du skal ta til deg oppmuntringane frå forlaget, og rosen frå forumet. Eg har lest avsnitta om Nelia, og kan godt tenke meg å bla i boka di "på skikkelig" ein gong i framtida! Lykke til!
  •  04-20-2009, 20:11 2008 in reply to 2003

• Morten is not online. Last active: 21 Dec 2011, 8:26 Morten
    • Top 10 Contributor
      Male
    • Joined on 07-17-2005
    • Tønsberg
    • Superforumist

Du må ikke la dette knekke deg. Gjør som guttungen min; hver gang han faller ned fra bokhylla så prøver han igjen. Det kan jo hende det går neste gang Smile

Og du har jo bare 9 dager igjen før neste bok skal være ferdig...

Morten

“I write one page of masterpiece to ninety-one pages of shit,” Hemingway confided to F. Scott Fitzgerald in 1934. “I try to put the shit in the wastebasket.”
  •  04-21-2009, 0:39 2009 in reply to 2008

• Amber is not online. Last active: 21 Dec 2011, 8:06 Amber
    • Top 10 Contributor
      Female
    • Joined on 07-14-2008
    • Bergen
    • Forumist

Nå har jeg furtet ferdig Big Smile

Takk for støtte og oppmuntring. Jeg skal ikke gi meg. Skal fortsette å klatre.

Men kan noen forklare sjefen min at jeg ikke har tid til å være på jobb? Jeg må hjem for å skrive! 

Amber 

as if a person needed idleness in which to grow peculiar.
  •  04-26-2009, 4:50 2016 in reply to 2009

• Anne is not online. Last active: 09-04-2010, 11:50 Anne
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 01-09-2009
    • Wannabe

Hei Amber

Flott at du har ristet av deg skuffelsen!! Håper at du har sendt inn manuset ditt til et annet forlag allerede, det kan virke sånn på tilbakemeldingen at det er bra saker det du har. Konsentrerer du deg om de største forlagene først, eller begynner du hos de minste? Selv tenker jeg å begynne hos de største (med mest penger og makt :-) og jobbe meg nedover...... Vurderer også å sende til flere forlag samtidig. Hva er din startegi?

Tvi, tvi hos neste forlag!!

View as RSS news feed in XML