Forfatterforum

Et åpent forum for kommende og etablerte forfattere og agenter
Welcome to Forfatterforum Sign in | Join | Help
i Search

Skrivekurs.

Last post 09-25-2011, 10:23 by Aequitas. 7 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  01-03-2008, 4:32 1402

• Velvet is not online. Last active: 06-20-2008, 13:55 Velvet
    • Top 10 Contributor
      Female
    • Joined on 01-04-2006
    • Oslo
    • Forumist

Skrivekurs.

Fant denne siden på nettet i dag, og synes den så såpass intresang ut at jeg følte andre kanskje kunne ha lyst til å finne den også.

http://www.forfatterutvikling.no/?artikkel=forsiden

Fra deres fremside:

BLI FORFATTER/FRILANSEJOURNALIST

Mange mennesker drømmer om å bli forfatter, men kun en brøkdel gjør drømmen til virkelighet. Hvorfor det? Den viktigste grunnen er nok for liten kunnskap om faget, noe som resulterer i at man aldri kommer skikkelig i gang. Vi snakker da om manglende kunnskap om kreativ tenkning, hvordan man får frem følelsene hos leseren (meget viktig), formuleringskunst, diverse skriveteknikker, hvordan presentere stoffet til riktig målgruppe gjennom passende redaktør/forelegger og en hel del andre nødvendige faktorer.

Gjennom de siste 11 årene(siden oppstart i 1996) hvor vi har kunnet tilby dette enestående kurstilbudet, har vi stadig oppdatert/forbedret kurset og tilegnet oss bred erfaring og mange nyttige kontakter. Dette gjør at du som elev hos oss kan få den rette veiledningen på veien til målet som dyktig forfatter og/eller frilansejournalist. Vi kan forøvrig nå også tilby kurset (på svensk) til det svenske markedet etter økt etterspørsel også i Sverige.

•  01-05-2008, 9:35 1403 in reply to 1402

• Morten is not online. Last active: 21 Dec 2011, 8:26 Morten
    • Top 10 Contributor
      Male
    • Joined on 07-17-2005
    • Tønsberg
    • Superforumist

Re: Skrivekurs.

Flott Velvet,

Jeg har akkurat skrevet til dem for å få en liste over utgitt/publisert materiale fra studieveilederne. Dersom jeg får det og det ser bra ut så skal jeg poste info om dette her slik at det er litt lettere å vurdere seriøsiteten før man betaler 3000 kroner.

Morten

“I write one page of masterpiece to ninety-one pages of shit,” Hemingway confided to F. Scott Fitzgerald in 1934. “I try to put the shit in the wastebasket.”
    Filed under:
  •  12-22-2008, 10:04 1807 in reply to 1402

• Eeron is not online. Last active: 12-22-2008, 10:07 Eeron
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 12-04-2008
    • Bryne
    • Wannabe

Noen som har prøvd dette kurset? Eller kanskje holder på med det nå? Vurderer å prøve det selv, men hadde vært greit å vite om det faktisk er nyttig eller ikke.

Edit: Vet ikke hvorfor men jeg fikk ikke svaret til Morten opp når jeg først gikk inn på tråden. Fikk du noengang den listen av dem, Morten? Eller er hele greia litt suspekt?

•  07-14-2009, 12:21 2175 in reply to 1807

Nja, bare ved å skrive "frilansEjournalist" får dem til å virke useriøse hos meg, haha. Det har da blitt fastsatt at den riktige skrivemåten er "frilansjournalist", etter Middelalderen en gang...

"Å være eller ikke være - det er kun et spørsmål om intuisjon!"
  •  06-15-2010, 11:13 6964 in reply to 2175

• Athleon is not online. Last active: 01-05-2011, 4:50 Athleon
    • Top 25 Contributor
      Male
    • Joined on 04-05-2009
    • Bærum
    • Wannabe

Fortsatt ingen som har prøvd ut dette kurset? Slik det er nå vurderer jeg det ikke noe særlig, men om noen kommer med veldig positive kommentarer så kan det fort forandres.
  •  09-13-2010, 23:42 7032 in reply to 6964

• Morten is not online. Last active: 21 Dec 2011, 8:26 Morten
    • Top 10 Contributor
      Male
    • Joined on 07-17-2005
    • Tønsberg
    • Superforumist

Beklager sent svar.

Jeg fikk aldri noe fra dem, og jeg har ikke blitt mer overbevist det siste året.

Morten

“I write one page of masterpiece to ninety-one pages of shit,” Hemingway confided to F. Scott Fitzgerald in 1934. “I try to put the shit in the wastebasket.”
  •  09-25-2011, 10:02 7455 in reply to 7032

Jeg har faktisk kjøpt dette kurset, begynner å bli noen år siden nå men regner med at det kanskje er det samme de sender ut.

Heftene jeg fikk var veldig fine, jeg hadde akkurat bestemt meg for å virkelig begynne å skrive, så jeg syntes det var lærerikt. Det jeg syntes var dumt var at tilbakemeldingene jeg fikk på innsendingsoppgavene var utelukkende positive, og jeg vet jo at det helt sikkert var ting der som en proff kunne ha plukket på. Jeg tenker at et sånt kurs skal være både oppmuntrende sånn at man får lyst til å fortsette å skrive, og veiledende på hva man kunne gjort bedre. Når tilbakemeldingene var så positive tenker jeg at de enten ikke har sett nøye på innsendingene mine, eller at det ikke er en proff som har sett på de. Hm. Men heftene var som sagt fine, mange oppgaver man kunne gjøre i tillegg til innsendings oppgavene. 

•  09-25-2011, 10:23 7456 in reply to 7455

Jeg kjøpte kurset for litt over et år siden. Jeg syns faktisk det var ganske greit som selvstudie, jeg fikk noen tips og mye motivasjon, men mangelen på konstruktive tilbakemeldinger irriterte meg litt.

Om mna vil bruke så mye penger på det... Vel... Det kommer vel an på hvor langt man har kommet, kanskje.. Jeg hadde nok ikke kjøpt det igjen, kan du si, men på den tiden var det greit å ha noe håndfast å jobbe med..

Writing, to me, is simply thinking trough my fingers - Isaac Asimov
View as RSS news feed in XML