Forfatterforum

Et åpent forum for kommende og etablerte forfattere og agenter
Welcome to Forfatterforum Sign in | Join | Help
i Search

Skrivekurs Norges litteraturskole - erfaringer?

Last post 08-09-2009, 13:43 by Vita. 2 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  08-05-2009, 15:52 2229

• Vita is not online. Last active: 13/09/2011, 13:05 Vita
    • Top 75 Contributor
    • Joined on 08-06-2009
    • Wannabe

Skrivekurs Norges litteraturskole - erfaringer?

Har et ferdig romanmanus, refusert i fjor, har gått over igjen og forsøkt å endre etter konsulentuttalelse fra ett av tre forlag, er klar til å sende inn på nytt, til andre forlag. (Blir man forresten noen gang klar, finner noe nytt å endre hver eneste gang jeg går over...) Smile
    Selvtillitten på bånn når jeg skal gi det fra meg igjen, alt er bare dårlig, tror en del kunne vært kuttet, men vanskelig å se hva. Syns jeg mangler kunnskap. [:'(]

Har lest en del om skriving, bla. Stephen King, Tove Nilsen og Gro Dahle. Fant nyttige ting i alle bøkene. 

Lurer på å melde meg på Norges litteraturskoles skrivekurs som går i 3 deler, enten på nett eller i Oslo.

Noen som vet om disse kursene er bra, og verdt pengene?

•  08-07-2009, 11:45 2238 in reply to 2229

• Anne is not online. Last active: 09-04-2010, 11:50 Anne
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 01-09-2009
    • Wannabe

Re: Skrivekurs Norges litteraturskole - erfaringer?

Hei på deg!

Først vil jeg bare si; du må ha et sabla godt manus hvis du har fått konsulentuttalelse!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hva jeg har skjønt er det de færreste som får det. Bruk det for det det er værdt, og send det inn. Ikke mist motet, husk at Da Vinchi koden, Harry Potter og sikkert x-antall andre salgsuksesser ble refusert maaaaange ganger før noen endelig skjønte at det var bra. 

Jeg kan dessverre ikke si noe om dette skrivekurset, men jeg tror jeg skal hive meg på jeg også. Må ta første del på nettet, selv om jeg egentlig tror det er mer givende og inspirerende å møte en gruppe. Hvis jeg er fornøyd, går jeg videre :-)

Lykke til med innsendingen!

Ps: Hvilket forlag var det du fikk konsulentuttalelse fra? 

Anne

•  08-09-2009, 13:43 2242 in reply to 2238

• Vita is not online. Last active: 13/09/2011, 13:05 Vita
    • Top 75 Contributor
    • Joined on 08-06-2009
    • Wannabe

Re: Skrivekurs Norges litteraturskole - erfaringer?

Hei, Anne!

Vel, vet ikke om manuset mitt er så sabla godt, men må si at jeg ble skikkelig glad da jeg fikk uttalelsen fra Aschehoug. Det betyr slik jeg har forstått det at de i forlaget må ha sett noe bra ettersom de betalte penger for å sende det videre til en konsulent. Konsulenten ga både ros og ris, så vil jobbe mer med det, selv om det skal noe til at det hjelper når 9 av 10 innsendte manus blir refusert (!). Et lotteri rett og slett i tillegg til en del andre krav, men jeg kan da håpe.... noen er også heldige...Smile

Så du også vil melde deg på skrivekurset, kanskje vi "treffes" der da! Det begynner ett nettbasert i morgen mandag, men kan ikke denne gangen, blir sikkert med til neste kurs. 

Takker så mye for koselig og oppmuntrende kommentar, Anne! Smile

View as RSS news feed in XML