Forfatterforum

Et åpent forum for kommende og etablerte forfattere og agenter
Welcome to Forfatterforum Sign in | Join | Help
i Search

Hei folkens! ;)

Last post 08-11-2009, 0:24 by Amber. 1 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  08-09-2009, 17:20 2243

Hei folkens! ;)

Nesten helt tilfeldig ramlet jeg over dette forumet, og som førstegangs "forfatterspire" så fant jeg ut at jeg kanskje burde "sjekke inn" og se hva dere holder på med her. Nå har jeg lest litt rundt, og jeg er sikker på at jeg kan lære ett og annet fra flere her inne. ;) Jeg jobber med min første roman, en kriminalroman faktisk. Jeg har historien i hodet og har så smått begynt. Tidligere har jeg knapt skrevet noe som helst, med unntak av små historier på blogg. Og de har vært så korte at de er mer som dikt uten rim å regne. Små historier om følelser skrevet for å komme ut av vanskelige perioder i livet. Jeg har nok litt vondt for å dele så mye av romanen min her (paranoid), men jeg vil nok lese og lære litt i det stille. Litt usynlig :) Jeg har slettet alle innleggene fra bloggen min med unntak av ett. Ikke fordi det er spesiellt bra, men det symboliserer et utgangspunkt for livet mitt slik det er i dag... og ja, jeg er en håpløs romantiker ;)

En dag skal jeg finne deg

I flere timer har regnet pisket den sorte asfalten som nå har slått seg til ro og speiler perfekte kopier av butikkvinduene jeg går forbi. Natten er svart og i det føttene mine treffer den tynne hinnen av vann går bildene i oppløsning og nærer fantasien med nye abstrakte malerier. Jeg er kald utenpå og varm inni. Kald fordi vinden leker seg innunder jakken min, varm fordi jeg føler og sanser deg. Jeg vet at du er der ute et sted og savner den ene som kan elske deg av hele sitt hjerte. Den ene som vil elske deg for den du er, og på tross av den du er. En sjelevenn. Kanskje går du rundt som meg, med hodet fullt av tanker, og hjertet fullt av savn en sen våt novembernatt og lar refleksjoner i asfalten male fremtidsdrømmer. Drømmer der vi sammen kan le og gråte til hjertet holder på og briste. Der vi trøster, støtter og er sterke for hverandre. Du er der, i min verden, der jeg er i din for deg. Vi gir av oss selv, blottlegger hjerte og tanker. Sammen bestiger vi livets høyste topper og bratteste motbakker, og sammen vil vi finne gleden i de små ting. Sammen deler vi opplevelser på godt vondt, og finner ro og trygghet i hverandre.

En dag har vi en hemmelighet vi to, og vi kan se på hverandre og smile. Vi deler tanker.

Jeg vet du finnes…  og en dag skal jeg finne deg…

- Peter Late -

•  08-11-2009, 0:24 2256 in reply to 2243

• Amber is not online. Last active: 21 Dec 2011, 8:06 Amber
    • Top 10 Contributor
      Female
    • Joined on 07-14-2008
    • Bergen
    • Forumist

Re: Hei folkens! ;)

Hei og velkommen blant oss andre skriveglade, litt paranoide og av og til veldig engstelige forfatterspirer.

Godt å se at det fortsatt finnes håpløse romantikere der ute.Wink

Amber

as if a person needed idleness in which to grow peculiar.
View as RSS news feed in XML