Ok, jeg ser at dette er et gammelt innlegg. Men sånn i tilfelle noen bruker denne listen: Jeg mener det er en veldig dårlig idé.
Anførende setninger ("sa han", "spurte hun", "svarte jeg" etc.) er til for at leseren skal kunne koble en replikk til en person, slik at man vet hvem som sier hva. Leseren skal ikke legge merke til dem, de skal ikke trekke oppmerksomheten bort fra selve replikken. Derfor er "sa" som regel et utmerket ordvalg. Det er fint med variert språk, men ikke akkurat i denne sammenhengen.
Selvfølgelig er det i mange sammenhenger bruk for andre ord enn "sa". Hvis det er snakk om et spørsmål, skriv "spurte". Hvis noen svarer, må du gjerne skrive "svarte". Og når noen mumler, roper eller hvisker, er det selvsagt på sin plass å skrive ""mumlet", "ropte" eller "hvisket". Men hvis du mener "sa", skriv "sa". Selv om det innebærer at du gjentar samme ord ti ganger på samme side. Det er ingen som legger merke til hyppige gjentagelser av "sa" – ganske enkelt fordi akkurat denne gjentagelsen forekommer i så å si alle bøker som inneholder dialog. Man er så vant til det at man filtrerer det ut mens man leser. Og slik skal det være.