Forfatterforum

Et åpent forum for kommende og etablerte forfattere og agenter
Welcome to Forfatterforum Sign in | Join | Help
i Search

Oppdatert forum

Last post 03-26-2007, 16:08 by Morten. 7 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  08-18-2006, 4:29 881

• Morten is not online. Last active: 21 Dec 2011, 8:26 Morten
    • Top 10 Contributor
      Male
    • Joined on 07-17-2005
    • Tønsberg
    • Superforumist

Oppdatert forum

Heisann,

Nå har jeg igjen oppdatert forumet. Jeg er ikke helt fornøyd med alt i det nye utseendet, så jeg får se om jeg får tid til å pynte det litt tilbake til det gamle.

Det er tre grunner til at jeg oppdaterte. Den første grunnen er introduksjonen av tags. På norsk ville jeg kalt det "kategorier". Når du legger inn et innlegg i forumet eller bloggen din, så kan du velge ut noen nøkkelord som beskriver innlegget ditt. Prøv gjerne å bruke tags som er brukt før dersom dette passer med innlegget ditt. Disse taggene brukes så for å lettere kunne søke og lete i forum og blogger, og de blir også tatt med i de såkalte RSS feeds som dette forumet lager. Skriv inn taggene i Tags boksen på bunnen av siden hvor du skriver innlegget ditt. Vil du skrive inn flere tagger, så bruk semikolon (;) imellom hver.

Den andre grunnen er at det nå er bedre støtte for fotoalbum. Det har jeg nå aktivert. Dersom noen ønsker sitt eget fotogalleri, så gi beskjed til meg så skal jeg sette det opp. Ellers er det fritt frem for alle til å legge inn bilder og lage album i galleriet med det prangende navnet "fritt frem".

Og den siste grunnen er at åpning av siden for skriving av nye innlegg har blitt mye raskere i denne versjonen. Man slipper å vente lenge for at alle smiliene skal lastes ned. Jeg vet ikke hvordan det er med dere, men det har irritert meg litt.

Dersom dere lurer på noe eller noe ikke funker skikkelig, så gi beskjed så skal jeg prøve å fikse det.

Morten

“I write one page of masterpiece to ninety-one pages of shit,” Hemingway confided to F. Scott Fitzgerald in 1934. “I try to put the shit in the wastebasket.”
    Filed under: , ,
  •  08-18-2006, 11:30 883 in reply to 881

• Chiobe is not online. Last active: 12-05-2008, 4:46 Chiobe
    • Top 10 Contributor
      Male
    • Joined on 01-30-2006
    • Åfjord
    • Forumist

Re: Oppdatert forum

det er hyggelig å se noen forandringer på forumet, og det ser bra ut.

alt er mulig, det umulige tar bare lengre tid
  •  12-10-2006, 12:13 1136 in reply to 881

• Zaran is not online. Last active: 02-09-2011, 13:05 Zaran
    • Top 25 Contributor
      Male
    • Joined on 09-19-2005
    • Steinkjer
    • Wannabe

Vel, jeg tror jeg vet grunnen til at det ikke er overfylt med folk her.

1: Det er får som virkelig brenner for å bli forfattere, desverre.

2: Selve forumets... struktur er ganske forvirrende å surfe igjennom, pluss at kanskje noen synes det er for lite muligheter her. For meg kommer det på det samme, egentlig.

"Life is the Future, not the Past"
  •  01-05-2007, 13:54 1157 in reply to 1136

• Top 25 Contributor
      Male
    • Joined on 09-19-2005
    • Steinkjer
    • Wannabe

^ BUMP
  •  01-09-2007, 4:26 1160 in reply to 1136

• Macbeth is not online. Last active: 29 Mar 2010, 12:57 Macbeth
    • Top 10 Contributor
      Male
    • Joined on 04-06-2006
    • Bærum
    • Forumist

Zarans punkt 2:

Jeg er enig i at forumets struktur er litt forvirrende, og sikkert kunne blitt forenklet. I alle fall siden det er så få her. Hadde det vært mange poster i hver mappe hver uke hadde det vært en annen sak.

Du skriver også at "det er for lite muligheter her". Hva mener du med det? Kan du komme med noen tanker om hva som bør kunne gjøres her? I så fall kan kanskje Morten gjøre noe med det...

"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music." (Nietzsche)
  •  01-11-2007, 11:43 1163 in reply to 1160

• Top 10 Contributor
      Male
    • Joined on 07-17-2005
    • Tønsberg
    • Superforumist

Forumets struktur ble satt opp med det samme jeg gikk igang her og hadde svære, ambisiøse planer og håp om millioner av innlegg hver uke Stick out tongue

Jeg er enig i at det godt kan forenkles veldig mye. Hvis noen har et forslag til ny struktur så skal jeg ta en titt på det og kanskje gjøre om. Denne nye versjonen har jo muligheter for å flytte innlegg ganske lett.

Morten

“I write one page of masterpiece to ninety-one pages of shit,” Hemingway confided to F. Scott Fitzgerald in 1934. “I try to put the shit in the wastebasket.”
  •  03-26-2007, 12:36 1225 in reply to 1163

• Top 25 Contributor
      Male
    • Joined on 09-19-2005
    • Steinkjer
    • Wannabe

Jeg lurer på, koster det uhyggelig mye å holde nettstedet gående?

•  03-26-2007, 16:08 1231 in reply to 1225

• Top 10 Contributor
      Male
    • Joined on 07-17-2005
    • Tønsberg
    • Superforumist

Nei,

Ikke mer enn rundt 30-40 dollar i året (for domenenavn og server).

Morten

View as RSS news feed in XML